Dammen en vallen - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu Dammen en vallen - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

Dammen en vallen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

16 Maart 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Mezami(e)s,
zes dagen ver en al een twwede reisverslag. Rio ligt (voor twee weken toch) achter mij en ik zit nu in Foz da Iguaçu, op het drielandenpunt Brazilië/Argentinië/Paraguay. De enige reden waarom ik, en alle toeristen, hier naartoe komen, zijn de Cataratas do Iguazu. De spectaculairste watervallen van Zuid-Amezrika, quoi, en weer goed om, na Victoria Falls in Zimbawe en Niagara Falls in Canada, weer eentje om van de lijst te schrappen. En ik moet zeggen: ze stelden zeker niet teleur. Niet te vergelijken met de anderen omdat er vele watervallen op een uitgestrekt gebioed zijn. Erg spectaculair ook, met als hoogtepunt de Keel van de Duivel, de hoogste en meest wilde.Ik zag ze vanmiddag van de Braziliaanse kant, met het meest panoramische overzicht. Ik was eerst van plan om ze morgen van de Argentijnse kant te bekijken, omdat je dan dichter bij de watervallen kan komen, maar ik denk dat ik daar toch maar voor ga passen. Water is water, en vallen zijn vallen. Ook toeristenvallen, inderdaad, want wie iets extra's wil doen (natuurwandelingen in het nationale park, rafting, canyoning, heli-vlucht) met bovenop de inkomprijs van 18 euro nog extra de portefeuille boven halen. Enfin, we zien wel, want voor de rest is hier geen reet te zien. Op Ipanema Beach, daarentegen ;-) Twee dagen te lang hier dus, want gisteren heb ik ook al de waterstuwdam van Itaipu bezichtigd, de grootste hydro-electrische dam ter wereld en een van de zeven moderne wereldwonderen, op de grens van Paraguay en Brasil.Wel eens de moeite, al zat het weer dat ene uur echt niet mee, met een stortbui net op het moment dat ik in de sightseeingbus bovenop de dam zat. Maar vloor de rest klagen we hier niet, al maakte de ftemperatuur deze middag een uitschuiver richting 36*, en da's warm! Gelukkig is het bier (Brahma) hier koel en kan je een liter op het geamkje naar binnen kappen voor ompgerekend nog geen drie euro. Om nog maar te zwijgen van die dekselse caiperinha, waar ik me gisteren voor het eerst heb gewaagd, à twee euro. Ik weet het wel: citroen vecht tegen vet, maar vier caiperinhas zijn zondermeer een aanslag op je maag! Zo, tot zo ver uw verslaggever vanuit de buik van Brazilië. Tot eind deze week, vanuit de zwarte hoofdstad Salvador de Bahia, helemaal in het noorden,.Tot in den draai!

  • 17 Maart 2014 - 09:55

    Nathalie:

    Stevo, t ziet er wir al ies een ongelooflijke reis uit!! geniet ervan!! grtjs Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Foz do Iguaçu

Steve

Geen reden is te gek, geen uitvlucht te ver gezocht om elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 54284

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 April 2014

BRAZIL!

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Met de camper langs de Canadese oostkust

20 September 2012 - 12 Oktober 2012

INDIAN SUMMER IN QUEBEC & TORONTO

22 November 2011 - 18 December 2011

Oosterse ontdekkingen

03 Januari 2005 - 18 Februari 2005

taiwan / nieuw zeeland / australië / thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: