Rio de Janeiro, zotte heksenketel - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro, zotte heksenketel - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro, zotte heksenketel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

15 Maart 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Mezami(e)s,

Na drie volle dagen Brasil kan ik jullie eindelijk wat eerste indrukken meegeven. De kennismaking met Rio de Janeiro is al achter de rug en ik moet zeggen wat een zotte, hectische heksenketel.Oppervlakte: zo'n 50 bij 70 kilometer, waarvan amper een kwart toeristisch van belang is. Wat meteen ook maakt dat je het grootste deel van de dag in de file staat.
Druk man, ongelooflijk! Om van mijn stadsdeel Cosme de Velho tot bij de stranden van Ipanema en Copacabana te geraken, amper vijftien kilometer verder, moet je ruim een uur bus rekenen. Maar Cosme de Velho dus, aan
de voet van de corcovado-berg. En vanuit de uitstekende bed and breakfast had ik zicht op de grootste attractie van Rio: het standbeeld van Christus de Verlosser, de Cristo Redentor die van overal in de stad te zien is. Om dichter tot de Heer te komen, moet je wel wat over hebben:
een hoogteverschil van 670 meter, en een kleine twintig euro voor het kabeltrammetje daar naartoe. Eens je onder de armen van ons Heer staat, samen met enkele anderen honderden toeristen, heb je een geweldig uitzicht over de stad en zie je bvb het Maracana-voetbalstadion liggen.
Tot zo ver de grootste toeristenval van Rio, maar ik heb ook al mogen proeven van de stranden (goed in het vlees zittende beach babes met reetveters en strakke binken in belachelijk kleine zwembroekjes) Meer van dat alles de laatste dagen voor mijn vertrek naar het koude België. Relatioef natuurlijk, met jullie lenteweer, maar hier schiet de temeratuur vlotjes voorbij de 32°, en dat is toch heel wat anders.
O ja, nog dit: alle bangmakerij vooraf was nergens voor nodig. Na een halve dag wandelen door het oude centrum voelde ik me al helemaal thuis en ik heb me geen seconde onveilig gevoeld. De politie is hier in grote getale aanwezig in het straatbeeld en mensen winkelen, wandelen, werken en telefoneren hier op straat, net als in elke wereldstad. Er is maar één truc: zo weinig mogelijk er uit proberen te zien als een toerist. Dus geen grote camera's, blingbling sieraden of rugzakken, dat lukt nog wel, maar d at witte velletje en die blauwe ogen verraden me al van kilometers afstand, denk ik.
Volgende keer méér, dan vanuit Foz da Iguaçu aan de Argentijnse grens, een verslag van de meest spectaculaire watervallen van Zuid-Amerika, en ik hoop u allen dan weer te mogen begroeten. Reageren kan en mag, anderaan de blog. Volgende verslag wellicht dinsdzagnamiddag.
Tot in den draai!


  • 15 Maart 2014 - 14:39

    Jan Van Der Vloedt:

    Sounds niiiiice!
    Geniet ervan en drink een caiperinha op mijn gezondheid!

    Jan

  • 15 Maart 2014 - 20:20

    Nadia:

    Broertjes,
    Blij dat ge goed aangekomen bent en al volop aan 't genieten. Mooie foto's.Hou je taai en tot het volgende verslag.
    Nadia

  • 19 Maart 2014 - 22:55

    Broertjes:

    dag broertjes
    Da valt ginder precies weer al goe mee.Veel te zien en te beleven.Trouwens die watervallen staan ook nog op mijn verlanglijstje.
    Geniet er in elk geval nog van.
    hier alles zijn normale gang
    tot later
    broertjes

  • 21 Maart 2014 - 23:07

    Noenkel Neir:

    Ha toeristje ,

    Ge zijt het er ginder weeral goe van het pakken zien ik , en gelijk hebt ge !
    Ne goeie raad , blijf ginder van de Freddy zijnen bocht af en drink alleen de plaatselijke specialiteiten !
    En voor het geval ge ginder eens een verkoelend zwemmeke wilt gaan doen ....
    pas dan op voor die kleine viskes !!! ;-)
    Geniet ginder maar met volle teugen !

    Noenkel Neir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Steve

Geen reden is te gek, geen uitvlucht te ver gezocht om elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 54294

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 April 2014

BRAZIL!

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Met de camper langs de Canadese oostkust

20 September 2012 - 12 Oktober 2012

INDIAN SUMMER IN QUEBEC & TORONTO

22 November 2011 - 18 December 2011

Oosterse ontdekkingen

03 Januari 2005 - 18 Februari 2005

taiwan / nieuw zeeland / australië / thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: