Hoera, we zijn er - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu Hoera, we zijn er - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

Hoera, we zijn er

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

22 Januari 2007 | Mexico, Mexico-stad

Mezami(e)s,
Ola muchachos y muchachas¡

Twee dagen mexico city al achter de rug, het is hier nu zondagavond en goe weer.
Maar eerst terug naar het prille begin:
ik heb er toch veertien uur vliegen voor nodig gehad om Mexico te bereiken. negen uur naar Washington (een uur langer dan normaal wegens een sterke tegenwind) en daarna, na drie uur wachten, nog eens vijf uur naar Mexico City. En dat laatste stukje was zondermeer de ellendigste vlucht die ik al heb gehad, constant turbulentie. Ik kon mijn lol niet op, dat kan je je wel voorstellen. Zonder problemen met de taxi van de luchthaven naar het hotel gereden, waar ik om half twaalf ·a avonds aankwam, ruim 24 uur wakker. Mijn Hollandse reisgenoten, waarover later meer, hadden het nog minder getroffen: kapot vliegtuig in Frankfurt en pas om 1 uur ·s nachts in het hotel, ruom zes uur later dan gepland. Hup Holland hup! De lamding was wel indrukwekkend. vanuit de lucht lijkt de stad op een gigantische vliegende schotel vol lichtjes. Enorme stad trouwens. veertig op zestig kilometer. Dag een na het ontbijt meteen een stadswandelimg, toch wel erg de ñoeite waard. Veel mooie gebouwen en het centrale Zocalo-plein (enorm groot) gonst van de bedrijvigheid: kraampjes, dansende indianen, traditionele genezers, leurders,.. Ook het antropologisch museum was zeer de moeite waard. Dag twee, vandaag dus, al een excursie gemaakt naar een piramidencomplex op 50 km. van de stad, waarvan ik me nu de onuitspreekbare naam al miet meer kan herinneren. Twee grote piramides (van de zon en de maan) van 40 en 60 meter hoog en tussenin een lange straat van 2 km. En warm! Goed smeren is hier de boodschap. Wrede kadetten moeten dat geweest zijn, die Azteken, die keken niet op een mensenoffertje meer of minder. Morgen een eerste busdag naar Oaxaca of zoiets. Eind deze week vertel ik jullie meer. Alles gaat dus goed met me, geen oorproblemen meer. De groeten aan iedereen en kan iemand me het telefoonnummer van ons moeder eens doorsturen? Heb gsm niet bij en dus geen nummers!

Knufs van een moeflon,
Steve

  • 22 Januari 2007 - 08:00

    BVdE:

    Steve, blij om te horen dat je goed bent aangekomen! We volgen het hier op de voet. En wat is dat met die Hollandse reisgenoten? Broek af...???

  • 22 Januari 2007 - 14:18

    Jurgen En Inez:

    Hey nonkeltje....

    Ziet er allemaal al zeer goed uit !!! Al een geluk dat je gezondheid terug ok is, ;-) dan kan je er ginder de volle 100% van genieten :-D
    Ik zal de nr van de pit doormailen ;-)

    Groetjes en hou ons op de hoogte hé !!!

    Groetjes Jurgen En Inez ;-)

    ps: we zullen iedere keer uw avonturen afprinten en aan de pit laten lezen ;-)

  • 22 Januari 2007 - 14:27

    Jurgen En Inez:

    Nonkel,

    kan het dat je yahoo-e-mail niet meer bestaat??? We hebben de nr van de pit proberen door te sturen, maar krijg een mail terug dat het e-mailadres niet meer bestaat????

    Laat maar iets weten...

    Groetjes Jurgen

  • 22 Januari 2007 - 21:09

    Katrien Kadans:

    Hey gelukzak! Gij zit nu gewoonweg in een zeer indrukwekkend land,temidden van fabelachtige Aztekenruines en dat nog ies met een tropisch temperatureke derbovenop! T'is je van harte gegund en ik hoop dat je er even hard van geniet als ik een tijdje terug..En euh..succes nog met die Hollanders he,grtjs K

  • 23 Januari 2007 - 15:30

    Marleen :

    hoi steve,
    die 24 uur wakker blijven zijn toch de moeite waard geweest,ge hebt waar gekregen voor uw geld he , afwisseling genoeg , en nu zit ge ineen tropisch zonnetje en wij in een winters (ha ha) weertje
    ja je hebt het gemist vanmorgen ,dinsdag 23 januari hebben we voor de eerste keer kunnen krabben aan de ruiten van de auto ,dit wil zeggen als ge vroeg opstond he , de langslapers moesten dat al niet meer doen,dan had het zonnetje het al gedaan. dat ge de groetjes hebt da moet ik niet meer schrijven zeker he ,geniet van uw reis en wij genieten van uw mooie verhalen en foto's tot schrijfs he knuf van marleen en kadet

  • 23 Januari 2007 - 18:30

    Zusje En Consoorten:

    hallo broertjes,
    ik ben blij dat ge goed aangekomen zijt, ik mag er niet aan denken aan die turbulentie (mijn maag keert nu al) ik ben benieuwd naar uw verhalen over de hollanders(dat beloofd niet veel goeds)
    ge moet wel een beetje meer oefenen op die mexicaanse namen he anders kunnen wij niet goed volgen
    hopelijk tot vlug en amuseer je maar te pletter
    (tel nr van ons moekie 0032 486 42 1626)
    ook groetjes van de ju

  • 27 Januari 2007 - 11:39

    Broertje:

    He broertje
    Ik ben pas zelf maar terug van skiverlof (deze morgen).Ik ben hier juist uw foto's aan het bekijken en da ziet er zeker al nie slecht uit (behalve dan uw eigen foto)geniet er maar volop van en tot de volgende berichten en foto's
    uw allerliefste broertje

    geef die hollanders maar een trap onder hun kont

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steve

Geen reden is te gek, geen uitvlucht te ver gezocht om elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 54297

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 April 2014

BRAZIL!

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Met de camper langs de Canadese oostkust

20 September 2012 - 12 Oktober 2012

INDIAN SUMMER IN QUEBEC & TORONTO

22 November 2011 - 18 December 2011

Oosterse ontdekkingen

03 Januari 2005 - 18 Februari 2005

taiwan / nieuw zeeland / australië / thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: