onvermoede sportieve prestaties - Reisverslag uit Peking, China van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu onvermoede sportieve prestaties - Reisverslag uit Peking, China van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

onvermoede sportieve prestaties

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

24 Mei 2008 | China, Peking

vriendjes en vriendinnetjes,
mezami(e)s,

zomaar een beeyje geouwehoer deze keer, om de buiige namiddag wat te doden en tot vermaak van allen in de vaart der volkeren...

de chinese lucht zet me aan tot onvermoede sportieve prestaties. neem nu gisteren. moet je me in belgie eens negen kilometer laten lopen bij temperaturen boven de dertig graden om naar een rots te gaan kijken. nou moe! niet dus! maar hier gaat dat allemaal heel vlot, naar moon hill, een soort rots met een cirkel erin. dan nog eens een dik half uur omhoog klimmen, op de voet gevolgd door twee oude vrouztjes die je wat koelte toewaaien onderweg maar vooral hopen een cola of water te verkopen aan prijzen die vijf keer hoger liggen dan aan de voet van de heuvel. Enfin, na bijna duizend trappen gun je ze dat onder het motto: leven en laten leven, en vooral goed voor hun fysiek en stramme knoken. achteraf hebben we toch maar wijselijk de bus terug genomen naar yuangzho.

dan 's avonds de traditionele pint(en) op een van de vele terrassen die het stadje rijk zijn. het duurde niet lang of we werden omsingeld door een tiental chinezen uit alle uithoeken van het land. geen geleur, gebedel of sjacherij deze keer maar de beste bedoelingen om hum engels wat te oefenen. leuk voor hen, enorm vemoeiend vopor ons want manuel uit fawlty towers spreekt veel beter engels dan zij.
dan het eten: het is echt aandoenlijk ons bezig te zien. we bestellen elke keer iets verschillend en dan zitten we ongegeneerd in elkaars bord te pikken alsof we een koppel zijn dat al jaren samen is. tom had veertyien dfagen geleden nog geen chopstick in handen gehad en nu pikt die als een echte chinees stukjes gember, garnaaltjes of eend uit een hete bouillon. kwestie van durven proberen en niet snel op te geven. we hebben hier trouzens elke dag al superlekker gegeten, een culinair avontuur dat nog niet tegengevallen is.

over de fietstocht op het platteland (jawel, ik!), het onweer op het bamboevlot en VOOR MEER EN ANDERE FOTO' moeten jullie maar eens gaan kijken op www.bloggen.be/tom_steve_tibet>
Morgen zijn we hier weg, het is leuk geweest, maar er wachten ons andere en ongetwzijfeld spannende horizonten en avonturen.

Ik zie jullie nog steeds graag en hoop op wat reacties uit het uitgeregende, kille en politiek ongetwijfeld nog steeds absurde belgie.
een hartelijke en Mao-gewijze kameraadschappelijke knuffel en tot eind de,
Steve en Tom

• 24 Mei 2008 - 11:28

Zus:

altijd blij iets van jullie te horen
    die manuels met spleetogen zou ik ook wel eens willen tegenkomen, kwestie van mijn engels met haar op wat te kunnen oefenen
    wat betreft die sportieve prestaties, ik verschiet daar niets van zene, na al dat gefitness, gezwem en de minder mee te slepen kilootjes
    hoe zit het eigenlijk met jullie slaapadressen? moeten jullie de sloefjes aandoen als jullie 's nachts naar de plee moeten of valt dat wel mee?
    groetjes en tot schrijfs
    ps ik zie je ook nog graag

• 25 Mei 2008 - 12:33

PH:

Ik kijk weer wekelijks uit naar de reisverslagen en de prachtige foto's. China stond niet meteen op mijn 'lijstje', maar misschien moet ik daar toch nog maar eens over nadenken... Nog veel plezier!

• 25 Mei 2008 - 15:57

Broertjes:

De mannen,
    Da is ginder wel de moeite waard denk ik.Zelf net terug van een weekendje ardennen.
    Net de eerste foto's gezien en natuurlijk de reis verslagen gelezen.Go for it en benieuwd naar het volgende verslag.
    volgend weekend ga ik 3 dagen naar Stockholm, city trip, hou jullie ook op de hoogte
    Grtz
    broertjes

• 26 Mei 2008 - 07:54

BVdE:

Hahaha, de Steve op ne fiets! Daar laten we een poster van maken! Hier alles oké. De nieuwe Story is gelanceerd en ze smijten ermee naar uw kop. In TeVe-Blad stond een bon voor een gratis Story (met de beste tv-programma's!). Dat is een beetje het paard van Troje binnenhalen...

• 27 Mei 2008 - 07:16

Ju En Inez:

Hey nonkel en tom !

De foto's zien er echt super uit !!!
    En van die sportieve prestaties verschiet ik niet hoor !
    Waar ik wel van verschiet is het eten... We hadden nooit gedacht dat het eten er ging meevallen...

Voor de rest veel succes met het verloop van de reis !

We kijken al uit naar jullie volgend verhaal ;)

Groetjes Ju en Inez