ni hao - Reisverslag uit Peking, China van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu ni hao - Reisverslag uit Peking, China van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

ni hao

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

17 Mei 2008 | China, Peking

vriendjes en vriendinnetjes,

het eerste nieuws uit china.
vlucht supergoed verlopen.
we zijn nu ondertusssen zaterdagavond en we zitten al in xian, 1200 km. van beijing.
Maar eerst het verloop tot nu toe.
goed aangekomen, zeer goed hotel vier sterren.
beetje wennen natuurlijk, gigantische stad, dubbel zo veel inwoners dan belgie. je bent hier sowieso uren kwijt om een beetje afstand af te leggen, ook al door de gigantische verkeerschaos dat er hier is. er is hier nog geweldig veel werk aan de winkel voor de olympische spelen, amper twee maanden van nu. het is hier nog een opem bouwwerf, niet enkel in het olympische dorp maar ook in de hele stad. wel al veel gezien, de eerste dag na onze nachtvlucht hebben we er voor gekozen om niet plat op ons bed te vallen maar de dag door te spartelen. omns hotel was vlakbij temple of heaven, in het zuiden van de stad dus, en in dat park hebben we de dag doorgebracht. heel speciaal, veel (vooral oude) chinezen die allerlei vreemde sporten en hobbys uitofenden, dansen, taichi, pluimvoetbal> De tweede dag na een deugddoend nachtje de eerste georganiseerde dagtrip gedaa, weer temple of heaven, maar ook verboden stad en summer palace. alles de moeite waard, maar alles aan een verschroeiend tempo, je krijgt dus amper tijd om alles goed te bekijken. nog meer slecht nieuws, ook voor de volgende dag in beijing, er zat ook twee keer een commerciele vangkuil in het programma per dag, jade-fabriek, zijdeweverij,... pure geldklopperij dus. dag twee keken we het meest naar uit, chinese muur. geen super weer gehqd die dqg, het regent hier elke avond trouwens wel. maar we hadden er maar anderhalf uur de tijd, veel te kort en ook het drukste stuk van de muur gezien. het wa daar zo druk met chinezen die sowieso de voetstappen van hun grote roerganger mao op de muur wilden drukken, en ook op het plein vd hemelse vrede (niet op het programma en dus in de avond gedaan)was het een en al devotie en commercie. Dan de nachttrein naar xian genomen, dik tien uur rijden maar wel comfortbel in softsleeper klasse. 1200 km verder wachtte onze privegids en chauffeur ons op, leuke daguitstap gehad en straks weer een uitstekend viersterrenhotel. Door de aardbeving van begin vorige week wqren de bell tower en drum tower gesloten voor het publiek, maar we hebben de stadsmuur en een heel interessant museum gedaan en ook de moskee. trouwens, die verschrikkelijke aardbeving die het leven heeft gekost aan minstens twintigduizend mensen zal ons programma voor volgende week wellicht toch niet te veel in de war sturen. morgen gaan we naar de terracottamannekens kijken en dan de nachttrein op richting shanghai, zestien uur verder. tot slo, alles gaat dus goed, de chinezen zijn niet zo`n rochelaars als iedereen ons voor gewaarschuwd had en volgende week krijgen julie ook foto`s. vergeet ook niet te surfen naar www.bloggen.be/tom_steve_tibet om ook toms dagboek te lezen. ik denk aan jullie, hopelijk jullie ook aan ons.
knufs van een moeflon,
steve
tom

• 17 Mei 2008 - 12:27

ANDRE/:RITA:

Hello globetrotters
    We volgen in jullie voetstappen en kijken al uit naar de foto's die zullen volgen.Kijk jullie (spleet?)ogen maar uit.GRTZ

• 17 Mei 2008 - 12:53

Mies En Baldwin:

Hoi Steve en Tom!
    We zijn blij te vernemen dat 'alles' naar wens verloopt. Het zal een erg veelzijdige reis worden, dat is nu al duidelijk. En die aarbeving is relatief gezien ver weg, natuurlijk, de afstand is dezelfde als wij in België zitten en in Griekenland de aarde zou beven, schat ik. Fijn ook om te vernemen dat de Chinezen het rochelen wat hebben afgeleerd ;-) Groetjes, en tot de volgende keer.

• 17 Mei 2008 - 18:33

Zus:

hallo broertjes,
    ik ben blij te vernemen dat alles goed met je gaat. gelukkig gaat die miserie met die aardbeving jullie gespaard blijven geniet maar met volle teugen

• 18 Mei 2008 - 10:52

Broertjes:

yo de mannen,
    Zo op het eerste zicht lijkt het me nogal hectisch daar in het verre china.Maar waarschijnlijk weer heel hard de moeite waard. dat zijn telkens grote verplaatsingen.Ik hoop voor jullie dat ge idd niet te veel hinder gaat ondervinden van de aardbeving.Of ligt die regio al achter je? De terraotta mannekes da is zeker wel de moeite denk ik.Wacht op de eerste foto's. Ben benieuwd. Hier is alles ok. het weer is ook terug beter. morgen start weer al een nieuwe werkweek. Geniet nog van jullie avontuur en de groeten aan den Tom.
    grts en tot hoors
    ps ook van de Lennert

• 19 Mei 2008 - 08:10

Linda Egghe:

Hey Steve,
    Tof iets te horen, we zijn vol verwachting naar wat toffe foto's.
    Geniet maar goe.
    Groetjes
    Linda

• 20 Mei 2008 - 19:36

Peter Staes:

hey mannen,ik zijn vol verwachting van jullie eerste foto's.Enen van t'werk vroeg of je ook foto's had van het terracottaleger.Zijn vrouw was daar ook al geweest.Allez tot volgende keer.