nu eindelijk reizen... - Reisverslag uit Peking, China van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu nu eindelijk reizen... - Reisverslag uit Peking, China van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

nu eindelijk reizen...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

21 Mei 2008 | China, Peking

vriendjes en vriendinnetjes,

first things first,
een week na de aardbeving staat de officiele teller hier op 40000 doden en nog eens 32000 vermisten. nationale raamp dus en ook drie dagen van nationale rouw. de aardbeving is hier niet weg te branden van het niews, de kranten,... rep jullie naar de dichtsbijzijnde rodekruis-website om jullie steun te betuigen...

nu de orde van de dag,
de georganiseerde trip zit er op. gisterenavomnd zaten we nog in shanghai, op een terras een pint te drinken met zicht op een van de meest indrukzxekkende skylines die ik ooit zag, de bund. zeer de moeite, foto's volgenm dadelijk of anders morgen. check dan ook zeker www.bloggen.be/tom_steve_tibet voor de andere kant van het verhaal of meer verhalen.

shamghai dus, een gigantisch grote stad, maar al bij al supergoed georganiseerd en qua planologie nog iets waar we in belgie veel van kunnen leren. maar hjet is geen stad op mensenmaat, met 19 miljoen inwoners en je bent al rap anderhalf uur onerweg om van de ene kant van de stad naar de andere te geraken. leuk om eens meegemaakt te hebben, maar we zijn na een week georganiseerd reizen, inclusief viersterrenhotels en commercial stops bij elke uitstap, wel eens aan iets anders toe. dus zitten we nu na een vlucht van twee uur en anderhalf uur bus in een heel ander china. heel mooi, middenin het kartsgebergte en vooral chinese toersiten. het hotelletje aan acht euro per nacht per kamer is heel wat minder luxueus maar wel bijzonder.
O ja nog even dit over xian waar we de terracottakrijgers hebben gezien: de moeite, maar wat overroepen. alleen hal 1 is de moeite waard omdat je dan alle tweeduiwend soldaten ziet, maar de ene lijkt enorm veel op de andere. maar toch blij dat we ze gezien hebben,.

OK, stoppen nu, ik word hier duizelig van op dat qwerty-bord te zitten turemn. alles gaat prima met ons en ook de sfeer zit er nog steeds heel goed in> En nu een kort woordje van Tom :

Eigenlijk moet ik hier niet veel aan toevoegen. De dagen vliegen hier veel te snel voorbij. Morgen zal ik wel wat meer vertellen op mijn blog en we zullen trachten er voldoende foto's bij te plaatsen. Ik hoop dat het lukt want internet is hier enorm traag.

We gaan nu een hapke eten en nog een pintje drinken. Uiteraard missen we een goede jupiler en een pakske friet.

Tot morgen.

Steve en Tom

• 21 Mei 2008 - 12:24

BVdE:

Blij om te lezen dat alles prima is met jullie. Hier gaat ook alles goed, behalve dat de Pergens wat op mijn zenuwen werkt. Nee hoor, grapje. Hij doet het nog steeds heel goed. Veel thee hebben we nog niet gedronken sinds je vertrek. Doooorst!

• 21 Mei 2008 - 20:16

Zus:

blij dat met jullie alles goed gaat. Niet veel nieuws van het thuisfront. Alles ok hier. Nog veel genieten met volle teugen want de tijd vliegt weer enorm snel. Raar dat de krijgers een beetje waren tegengevallen, ik had gedacht dat dit een van de hoogtepunten zou zijn.
    groetjes van iedereen

• 21 Mei 2008 - 21:18

Nathalie:

Hi matekes,
    Blij te hore dat alles al goe verlopen is! Was eerste dagen alsmaar blog aan't checken en werd al wa ongerust... Heb al eens met ons Birna'ke gebeld... veilig aangekomen en op weg naar de chinese muur zei ze... ikke gerust! :-)
    Profiteer ervan en nog véél fun!!
    Lieken
    xxxxx

• 22 Mei 2008 - 07:57

Ju En Inez:

Hey manne,

super dat alles goed gaat !!
    Denk wel dat het de moeite is om eens in zo'n miljoenenstad rond te lopen.
    We volgen jullie avonturen hier op de voet ;)
    komen jullie eigenlijk in de buurt van de getroffen gebieden?
    Hier alles dik inorde... Het weer valt ook wel mee, alles op z'n Belgisch dus... :D

Groetjes van ons...

• 23 Mei 2008 - 22:23

Werner:

Zo te horen kunnen jullie je ginder wel bezig houden en zullen jullie je ginder nie snel vervelen ! En die commerciele valstrikken kom je bij georganiseerde trips in andere landen evengoed tegen !
    Ben wel eens benieuwd naar die eerste foto's trouwens .
    Amuseer jullie ginder ondertussen maar goed en "steel" met jullie ogen .
    Greetz , en tot de volgende !!!!

• 24 Mei 2008 - 10:23

Baldwin& Mies:

Hoi Steve en Tom,
    Haha, leuk om te lezen dat elke toerist het zelfde meemaakt door op Moon Hill met die dametjes en hun blikjes drinken. Wij zijn erg benieuwd naar jullie verdere avonturen. Groeten vanuit Montréal!