famous last words... from china - Reisverslag uit Beijing, China van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu famous last words... from china - Reisverslag uit Beijing, China van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

famous last words... from china

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

27 Mei 2008 | China, Beijing

Vriendjes en vriendinnetjes,
mezami(e)s,
de laatste blog voordeze vakantie, kort, want met foto's en ook op de andere blog staan nog meer foto's.
ik had een aantal flauwe grapjes klaar, maar die hou ik wel voor thuis.
alhoewel, toch twee.
we kennen nu een aardig mondje chinees. zo weten we dat straat 'lu' heet, dus, 'bumba lu' is de straat van de dwaze clown, en 'dikke lu', inderdaad...
en de plaatselijke munt is de yuan, dus zoals in juan en de alverman, de bekende jeugdserie....
nu ernstig. we zijn aan onze laatste dagen troe, morgen nog een dag beijing en donderdag naar huis. we hebben er een lange dag op zitten, heel vroeg opstaan om vanuit lijiang een vlucht te nemen om te horen dat diue vlucht geannuleerd is, om half zeven 's morgens op je nuchtere maag. dan een vlucht naar kunmng, met vier uur vertraging, om uiteindelijk toch nog, gelukkig, om zeven uur 's avonds in beijing aan te komen en onze jeugdherberg op te zoeken.
de ene 'tegenslag' op een hele vakantie eigenlijk, want de laatste dagen zijn we de regen te snel af geweest, want telkens we uit bedkropen stopte het met regenen en zagen ze de hele dag geen druppel meer. hoerenchance!
zo hebben we de voorbije dagen nog een uitstap naar dali gemaakt, drie uur bus vanuir lijiang, heel leuk stadje. vroeger was het het mekka van de backpackerm, maar tegenwoordig wordt alles hier overspoeld doorchinese toeristen die braaf achter een vlagje lopen. ook nog een paar onverwacht leuke tempels gezien.kortom, toch weer een meevaller. morgen hopen we op goed weer om nog een paar toffe dingen hier in de buurt in het 'centrum' van beijing te zien.
ik hoop dat jullie hebben geniten van onze digitale post uit china en geniet nog van de nieuwe foto's hier en op www.bloggen.be/tom_steve_tibet.
Tot de volgende keer!

Hartelijke groet en warme knuffels,
Steve
Tom

• 27 Mei 2008 - 12:26

Andre - Rita:

steve
    hoe meer berichten we binnenkrijgen van u hoe groter de goesting om ook China te verkennen
    Laat aub nog een paar paden onbetreden
    grtz andre - rita

• 27 Mei 2008 - 20:24

Nathalie:

Hi matekes, ziet er prachtig uit ginder...
    Beetje komen oefene in't vervolg é dan kan die zadelpijn er wel door en hadde jullie dat ritje ook kunnen meemaken :-)
    Jullie wel blij da het de Prik zelf nie was zeker ?? hihi
    En euh... wees blij da ik er nie bij ben want als ze jullie al langneuzen noeme, amai dan :-D
    Dikke kus en nog veel leut!

• 28 Mei 2008 - 07:58

Jan VdV:

Hey Steve,

De foto's van de schitterende landschappen doen me inderdaad zin krijgen om de koffers te pakken, maar ik vrees dat China wat hoog gegrepen is voor Roos en Wannes, die de laatste weken weer om de beurt door ziekte geveld worden. Ik ben in elk geval razend benieuwd om je verhalen te horen.
    Hier gaat ondertussen alles zijn gangetje, al is er nu al geen bal meer op tv en wordt het dus weeral moeilijk om TeVe-Blad te vullen. Ondertussen bereiden we de restyling verder voor en begint de Pergens bijna aan zijn voorlopig laatste week. Ik heb ook al een paar extra interviews voor Monte Carlo aangevraagd.
    Geniet van de laatste dagen China, enne... vanaf nu met de fiets naar 't werk?

Groetjes,

Jan

• 28 Mei 2008 - 11:28

Philippe:

Fantastische foto's, knap verslag. Ik wou dat ik in je plaats was Steve, het lijkt me een geweldige reis!

Groetjes en tot soon
    Philippe

• 29 Mei 2008 - 21:42

Zus:

joh de mannen
    jullie frut begint al wat zuur te worden he ùet veel plezier jullie reis gevolgd ga alles afdrukken en meenemen naar holland om aan onze ma en pa te laten lezen geniet maar met volle teugen van de laatste dagen
    groetjes,

• 30 Mei 2008 - 11:39

Ju En Inez:

Yuuw nonkel en tom!

Jullie foto's zijn gewoon prachtig !!!
    Maar zoals al vermeld, komt aan alle sprookjes een einde :p.
    Geniet nog van jullie laatste dagen

Groetjes Ju en Inez

• 02 Juni 2008 - 10:42

Paul De Kock:

Tom,

Ik begrijp niet dat een afgetraind atletisch lichaam als het jouwe in't rood moet gaan voor enkele kleine heuveltjes "te pakken". En dit na die intensieve loop- en springtraining met 2 blindflenzen van 12"1500# op je rug in't magazijn. Het ziet er ginder in ieder geval prachtig uit.
    Te hopen dat ik alle foto's en verhalen hier on site nog te horen en zien krijg.

Groetjes,ook aan Steve, en voorzichtig

Paul