Nieuw1 Nu ook met foto's (hoop ik) - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu Nieuw1 Nu ook met foto's (hoop ik) - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

Nieuw1 Nu ook met foto's (hoop ik)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

23 Januari 2007 | Mexico, Oaxaca

Mezami(e)s,
Ola chicos y chicas,

al veel sneller dan gepland val ik jullie weer lastig met mijne zever, gewoon omdat hier in het geweldige Oaxaca (spreek uit: oa-cha-ka) een modern internetcafe is waar ik ook foto's kan doorsturen. You asked for it, you get it! Nog even over Mexico City. we hebben daar ook de basiliek van Guadeloupe bewocht, op het Vaticaan na het meest bezochte bedevaartsoord van de wereld. Die Mexicanen zijn al zo katholiek als de paus zelf (de vorige, JP2, was hier ooit op een van zijn honderdduizend reizen) en het was dan ook een hele begankenis in die nieuwe en erg mooie en gigantische basiliek die naast de oude is gebouwd. O ja, die tempels van toen heetten Teothiuacan of zoiets, in ieder geval een naam die niemand uit zijn bek krijgt gewrongen. Dan naar Oaxaca, na een busreis van ruim acht uur. Wel een goeie, grote bus voor amper 15 mensen dus plek zat. Oaxacan is een zalig stadje met een centraal plein met een kiosk, bomen en terrasjes rondom (yes!). Mexicanen houden van glimmende schoenen, want de profesionele poetsers hebben hier de hele dag werk aan hun speciale tronen. Vanmorgen de tempels van Monte Alban bezocht op een half uurtje van Oaxaca, heel anders dan die van eergisteren want van de Zapoteken en niet van de Azteken. Ik vraag me af wanneer de Apoteken en Biblioteken aan bod komen ;<) In ieder geval zwaar de moeite want op een groen plateau met mooi uitzicht gelegen en veel kleiner dan Teodinges. Ook geweldig in Oaxaca: het regionaal museum in een prachtig klooster naast de botqnische tuin en de Dominikanerkerk. Heel veel te zien uit de pre-Spaanse en Spaanse periode. Zo, dat was het zowat; morgen en overmorgen staan twee reisdagen op het programma.
Tot slot, over de groep: dat afrekenen na het eten is elke keer gezever. Elk voor zich en God voor de koningin of zoiets, of is dat Hollandse zuunigheid? De oudste (Gerard) is 72; de jongste (Lonneke) 25. Er zit er een bij die de hele dag zijn klep niet houdt en een ex-cafebaas die alles beter weet. Terwijl ik natuurlijk alles veel beter weet!
Knufs van een moeflon!

• 24 Januari 2007 - 07:41

Jurgen En Inez:

Hey nonkeltje....

Zeer mooie foto's !!! Aan de foto's te zien, moet je ginder ogen tekort komen ;-)

Laat u vooral nie doen door de hollanders zenne :-p

Nog veel plezier daar en laat snel nog meer mooie foto's zien ;-)

Groetjes Jurgen En Inez

PS: Zal alles doorgeven aan de pit !

• 24 Januari 2007 - 12:31

Hilde:

hoi Steve zo te zien zit je weer in een prachtig land met heel veel cultuur en vele mooie plekjes
    laat je zeker niet doen door uw medereizigers hé maar dat zal geen probleem zijn tot lezens xxx

• 25 Januari 2007 - 07:40

Monique:

En Steveke, 'tis daar e lekker weertje! hier bibberen wij uit ons broek!Mooie foto's blij dat wij kunnen meegenieten.ps je make was blij met de boekskes!tot een dezer

• 27 Januari 2007 - 00:00

Werner:

Ha toerist ,
    'T is ginder precies beter weer dan hier ! Hier is het maar bibberweer voorlopig ! Geeft uw ogen ginder maar de kost en wat uw reisgenoten betreft ; ge moest ook mee nen troep hollanders op reis gaan hé . Eigen schuld , dikke bult !!!