1 week voorbij (MET FOTO·S!!) - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu 1 week voorbij (MET FOTO·S!!) - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

1 week voorbij (MET FOTO·S!!)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

27 Januari 2007 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Mezami(e)s,
Ola damas y caballeros,

alweer een week voorbij en gelukkig nu een rustdag in San Cristobal de las Casas, na enkele lange reisdagen. Overmorgen trekken we Guatemala binnen en ik ben erg benieuwd hoe dat zal zijn. Even de voorbije dagen overlopen:
vergeet de dorre landschappen (en de cactussen) die je de vorige keer te zien hebt gekregen, groener dan nu kan niet met beboste bergen en tropisch regenwoud. We hebben al twee dagen regen gehad, gelukkig tijdens reisdagen en vanuit de bus is regen veel minder erg. Met die airco en omdat de reisleider Adriaan (waar is Bassie?) verkouden is en constant hoest en proest, loopt iedereen hier te snotteren. Een paar nachten geleden hebben we overnacht in Catenaco, waar we een natuurparkje hebben bezocht waar o.a. Medecine Man (met Sean Connery) en Apocalypta (met Mel Gibson, nu in de cinema·s) werden opgenomen. Voor de rest een toeristenval van het zuiverste water. Ik was ook niet onder de indruk van het openluchtmuseum La Venta in Villahermosa (spreek uit: bielja-ermosa), waar overblijfselen uit de Olmeken-cultuur (de moeder van alle Latijns-Amerikaanse culturen)werden tentoongesteld. Die stenen hoofden waren veel kleiner dan ik had verwacht en bovendien motregende het. In de zoo in het park heb ik o.a. een zwarte jaguar gezien. Nee, geef mij dan maar Palenque, het meest indrukwekkende tempelcomplex dat ik tot nu toe al heb gezien. Maya-piramides middenin de jungle en niet te druk. Ook de moeite in de namiddag: de indrukwekkende watervallen van Aqua Azul (het blauwe water)en de moeflon heeft dan maar een duik genomen middenin de jungle! Nu dus San Cristobal, een leuk pastelkleurig stadje. Morgen bezoeken we enkele indianendorpjes in de buurt, maar dan mogen we geen foto·s maken. Die indigeños zijn helemaal niet dol op fotograferende toeristen, zo mocht ik al enkele keren ondervinden. oed hotel, alleen jammer dat op het pleintje er vlak tegenover verschillende mariachi-orkestjes tot drie uur ·s nachts van jetje geven!
Zo, over en sluiten, en geniet van de foto·s. Tot eind volgende week vanuit Guatemala, en laat de reacties en het nieuws maar binnenstromen!

Knufs van een moeflon,
Steve
Broertje, gelukkige verjaardag!

  • 29 Januari 2007 - 07:54

    BVdE:

    Die kleine van Wendy is er ene van Johnny Logan. Spijtig genoeg wisten we dat pas na de deadline. Stomme Wendy!

  • 31 Januari 2007 - 11:27

    Rob:

    Dag Steve. Met enige jaloesie volg ik je pad. Vooral omdat je Palenque hebt gedaan, wat ik heb gemist. Mexico en de indianencultuur heeft in elk geval een diepe indruk op me gemaakt . Tot nu toe hebben we je afwezigheid goed verteerd. Stagiaire Sophie doet haar best en ook Sven en Dominique springen in wanneer nodig. Om het met de taal van je reisgenoten te zeggen: doeiiiiiii

  • 31 Januari 2007 - 11:28

    Rob:

    Dag Steve. Met enige jaloesie volg ik je pad. Vooral omdat je Palenque hebt gedaan, wat ik heb gemist. Mexico en de indianencultuur heeft in elk geval een diepe indruk op me gemaakt . Tot nu toe hebben we je afwezigheid goed verteerd. Stagiaire Sophie doet haar best en ook Sven en Dominique springen in wanneer nodig. Om het met de taal van je reisgenoten te zeggen: doeiiiiiii

  • 02 Februari 2007 - 13:29

    Agnes:

    Hoi Steve,
    Allereerst wil ik je van harte een gelukkige verjaardag wensen.
    Je hebt weer een prachtige reis uitgezocht dit jaar en ik volg je avonturen in Mexico met veel belangstelling, nieuwsgierigheid en eigelijk ook een beetje jaloezie.
    Veel plezier ginder!!! (ook met je reisgenoten)

  • 02 Februari 2007 - 14:01

    Anthony:

    Gelukkkige verjaardagos, Moeflonos

  • 02 Februari 2007 - 14:03

    BVdE:

    Feliz Navidad! Gelukkige verjaardag ouwe gabber! We zijn net terug van de lezing met professor Van den Bulck in Kasteel Middelheim. Blijkbaar is zij ook een stand-upcomedian (echt waar, kijk maar op google!) Het was vrij interessant, hoewel er volgens mij niet veel nieuws verteld werd. Het voorgerecht was in ieder geval méér dan heel de menu in de Kommilfoo.

  • 02 Februari 2007 - 14:17

    De Tv-poolertjes:

    Ook al zijn we stikjaloers, toch wensen je een gelukkige verjaardag!
    (ps. niet jaloers op je leeftijd...)

  • 02 Februari 2007 - 14:18

    De Tv-poolertjes Bis:

    Ook al zijn we stikjaloers, toch wensen WE je een gelukkige verjaardag!
    (ps. niet jaloers op je leeftijd...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, San Cristóbal de las Casas

Steve

Geen reden is te gek, geen uitvlucht te ver gezocht om elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 54327

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 April 2014

BRAZIL!

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Met de camper langs de Canadese oostkust

20 September 2012 - 12 Oktober 2012

INDIAN SUMMER IN QUEBEC & TORONTO

22 November 2011 - 18 December 2011

Oosterse ontdekkingen

03 Januari 2005 - 18 Februari 2005

taiwan / nieuw zeeland / australië / thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: