De eerste regendruppels.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu De eerste regendruppels.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

De eerste regendruppels....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

25 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste vrienden,

bedankt voor de reacties, ik krijg zo te zien altijd maar meer fans die het dagboek lezen en een reactie zetten, bedankt daarvoor.
Het is hier nu vrijdagmiddag 17.00 en het is hier stilletjes aan het regenen, net als gisterenavond overigens. Ik zit in Gletsjerland, en tot morgen logeer ik aan de voet van de Franz Josef (niet te verwarren met de Franz Ferdinand) en het is hier supermooi. Gelukkig was het rond de middag droog en heb ik toch een paar wandelingen tot aan de voet van de gletsjer kunnen maken, al had een zonnetje de foto's nog sprankelender en indrukwekkender kunnen maken. Morgen trek ik naar die andere gletsjer, Fox Glacier, dan drie dagen Queenstown en daarna na Te Anau voor mijn Grote Wandeling in Milford Sound. Zo ziet de planning voor volgende week er uit. Eigenlijk heb ik nog geluk want men had hier tot en met het weekend nogal wat regen verwacht, als het de volgende dagen meevalt,, ga ik met de helicopter een tocht maken boven de andere gletsjer en de hoogste berg van het land, Mount Cook. Niet goedkoop, maar nu ik hier ben, zou ik het niet willen missen. Tot nu toe is alles in een woord GEWELDIG geweest, er is nog niets tegengevallen, zeker niet wat natuurschoon betreft. Een wondermooi land, knapper nog dan Zuid-Afrika, Tommer, alleen zonder wilde beesten. Hoogtepunten tot nu toe: de Tomgariro Crossing, een dagwandeling van acht uur, waarvan ik de laatste twee uur meer op karakter dan op goesting heb gelopen en de overtocht met de ferry over Cook Strait van Noord- naar Zuideiland (geen golfje te zien en azuurblauwe lucht). O ja, zonder ik er erg in had, zat ik in Tongariro middenin Ork-land, want de vulkaan daar werd gebruikt als Mount Doom in de LotR-films. Indrukzekkend en grizelig hoor, dat barre maanlandschap> Ook Nelson (niet genoemd naar Riddle of Mandela, dacht ik) was een stadje naar mijn hart.
Zo, genoeg geluld, ik ga de foto's plaatsen. De eerste zijn nog enkele mooie van Taiwan, de rest van N-Z. Hoeplijk valt het weer hier de komende week mee en ik hoop voor jullie hetzelfde.\\

Knufs van een moeflon,

Steve

PS Heidi, gij Mama Rasta, een moeflon is een soort schaap, maar ik weet niet of het een bergschaap is. Laat je me snel weten waar die gat van het pakje precies uithangt, want ik vind die Bay nergens op de kaart...
PSS Gert en die rooie van K3 uit elkaar? Dat kan ik nauwelijks geloven. Wedden dat die vettige Samson daar ergens voor tussen heeft gezeten??

  • 25 Februari 2005 - 13:55

    Mama Rasta:

    Weet ge wat?
    In auckland zelf is er ook een "belgische bierkafee"....zoekt dat maar eens op....en als ge daar het pakje achter laat voor carl clotworthy dan komt dat er zeker terecht ( carl = manager vd fontein...belg bierkafee in mission bay of mission beach)
    In ieder geval...veeeel succes....enne ...het doet me deugd dat ge ook verliefd waart op het stadje "nelson"...want dat hadden wij ook...erger nog...ik voelde daar een wree sterke vestigingsdrang...
    Verdjuu toch hé...zo een wonderlijk mooi land...jaja stevie...ik kijk al uit naar je volgende verslagje en reken maar dat ik nog steeds strontjaloers ben!!!

    ****dikke zoen van mama rasta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steve

Geen reden is te gek, geen uitvlucht te ver gezocht om elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 54306

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 April 2014

BRAZIL!

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Met de camper langs de Canadese oostkust

20 September 2012 - 12 Oktober 2012

INDIAN SUMMER IN QUEBEC & TORONTO

22 November 2011 - 18 December 2011

Oosterse ontdekkingen

03 Januari 2005 - 18 Februari 2005

taiwan / nieuw zeeland / australië / thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: