De eerste regendruppels.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu De eerste regendruppels.... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

De eerste regendruppels....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

25 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste vrienden,

bedankt voor de reacties, ik krijg zo te zien altijd maar meer fans die het dagboek lezen en een reactie zetten, bedankt daarvoor.
Het is hier nu vrijdagmiddag 17.00 en het is hier stilletjes aan het regenen, net als gisterenavond overigens. Ik zit in Gletsjerland, en tot morgen logeer ik aan de voet van de Franz Josef (niet te verwarren met de Franz Ferdinand) en het is hier supermooi. Gelukkig was het rond de middag droog en heb ik toch een paar wandelingen tot aan de voet van de gletsjer kunnen maken, al had een zonnetje de foto's nog sprankelender en indrukwekkender kunnen maken. Morgen trek ik naar die andere gletsjer, Fox Glacier, dan drie dagen Queenstown en daarna na Te Anau voor mijn Grote Wandeling in Milford Sound. Zo ziet de planning voor volgende week er uit. Eigenlijk heb ik nog geluk want men had hier tot en met het weekend nogal wat regen verwacht, als het de volgende dagen meevalt,, ga ik met de helicopter een tocht maken boven de andere gletsjer en de hoogste berg van het land, Mount Cook. Niet goedkoop, maar nu ik hier ben, zou ik het niet willen missen. Tot nu toe is alles in een woord GEWELDIG geweest, er is nog niets tegengevallen, zeker niet wat natuurschoon betreft. Een wondermooi land, knapper nog dan Zuid-Afrika, Tommer, alleen zonder wilde beesten. Hoogtepunten tot nu toe: de Tomgariro Crossing, een dagwandeling van acht uur, waarvan ik de laatste twee uur meer op karakter dan op goesting heb gelopen en de overtocht met de ferry over Cook Strait van Noord- naar Zuideiland (geen golfje te zien en azuurblauwe lucht). O ja, zonder ik er erg in had, zat ik in Tongariro middenin Ork-land, want de vulkaan daar werd gebruikt als Mount Doom in de LotR-films. Indrukzekkend en grizelig hoor, dat barre maanlandschap> Ook Nelson (niet genoemd naar Riddle of Mandela, dacht ik) was een stadje naar mijn hart.
Zo, genoeg geluld, ik ga de foto's plaatsen. De eerste zijn nog enkele mooie van Taiwan, de rest van N-Z. Hoeplijk valt het weer hier de komende week mee en ik hoop voor jullie hetzelfde.\\

Knufs van een moeflon,

Steve

PS Heidi, gij Mama Rasta, een moeflon is een soort schaap, maar ik weet niet of het een bergschaap is. Laat je me snel weten waar die gat van het pakje precies uithangt, want ik vind die Bay nergens op de kaart...
PSS Gert en die rooie van K3 uit elkaar? Dat kan ik nauwelijks geloven. Wedden dat die vettige Samson daar ergens voor tussen heeft gezeten??

  • 25 Februari 2005 - 08:18

    Juke + Inez + Pit + Pé:

    Hey nonkeltje,

    Hier is het zeer koud !!! Vanmorgen was het -3.5 °C....
    Uw foto's waren adembenemend !!! Ik kan al niet meer wachten om uw volledig fotoboek in te kijken ;-) !!!
    Is het echt knapper dan Zuid-Afrika ???
    Die helicoptervlucht zou ik zeker doen !!! Dat is een ervaring apart, en dan zul je nog we enkele wondermooie kiekjes kunnen nemen !!!!
    Naar de kostprijs zou ik nu niet kijken, je zit aan de andere kant van de wereld, en volgens mij is dat een bestemming die je waarschijnlijk niet elk jaar kan doen hé !!!
    Profiteer ervan nu je ginder bent !!!
    En zoals nonkel Gunther heeft gezegd achter ons me COMPUTERS ;-):-) !!!!

    Groetjes van ons allemaal

    Juke

    @
    Heidi + (de rest) hier den uitleg van een moeflon ;-):

    Moeflon
    Moeflon
    (Hier komt nog een afbeelding)
    Wetenschappelijke classificatie
    Rijk: Dieren (Animalia)
    Stam: Chordadieren (Chordata)
    Substam: Gewervelden (Vertebrata)
    Klasse: Zoogdieren (Mammalia)
    Orde: Evenhoevigen (Artiodactyla)
    Familie: Holhoornigen (Bovidae)
    Geslacht: Ovis
    Soort: Ovis ammon

    Ondersoort
    Ovis ammon musimom
    De moeflon (Ovis ammon musimom) is één van de (wilde) voorouders van het schaap.

    In de zeventiende eeuw kwam de moeflon slechts voor op Corsica en Sardinië, en slechts in zeer kleine aantallen. In de eeuw daarop is een klein aantal uitgezet in diverse delen van Europa. Momenteel komen ze ook voor op de Veluwe in Nederland.

    Vooral bij oude rammen zijn de horens indrukwekkend; ooien hebben ook hoorns maar die blijven kleiner. Bovendien hebben de rammen in de wintertijd een opvallend licht gekleurd zadel. In de bronsttijd, het najaar, vechten de rammen fel om de gunst van de ooien. In het voorjaar worden de lammeren geboren, meestal een, soms twee per worp. De ooien zijn na 2-3 jaar geslachtsrijp, de rammen komen meestal na ca 7 jaar pas aan de beurt omdat ze eerst een voldoende dominante positie moeten opbouwen. Mouflons kunnen met een karig dieet toe en zijn van nature schuwe dieren. De laatste natuurlijke populaties zijn bedreigd en bestaan uit nog enkele honderden dieren; de elders uitgezette kudden floreren echter.

    Een foto kan je vinden op:
    www.allaroundtheworld.nl/ canada_8.html

    Kmoet zeggen da nonkel steve der wel wa van weg heeft ;-)

    Groetjes

  • 25 Februari 2005 - 13:48

    PdW:

    Dag Steve,

    alles goed precies goed down under.
    Hier bij (het gerestylede) TeVeBlad ook.
    Misschien weet je het al of niet, maar ik zal je stoel hier warm houden tot je terug komt in juni.


    PDW

  • 25 Februari 2005 - 14:30

    PDW:

    Dag Steve,

    alles gaat precies goed down under.
    Hier bij (het gerestylede) TeVeBlad ook.
    Misschien weet je het al of niet, maar ik zal je stoel hier warm houden tot je terug komt in juni.
    Verleden week ook naar die andere (pdw) gebeld, dat heeft vonken gegeven. Heb je dat niet gevoeld tot in Nieuw-Zeeland?


    PDW

  • 25 Februari 2005 - 16:26

    Broertje:

    Hoi moef,
    Hier nog eens een berichtje van uw liefste broertje.Knappe foto´s, maar is het echt nodig dat ge er zelf zoveel opstaat (graptje).Zo te zien is het daar wel echt de moeite.Dus amuzeer u daar maar vollen bak.
    Groetjes en tot schrijven .

    Broertje

  • 25 Februari 2005 - 17:15

    Marc En Lut:

    Hoy Steve,

    Zo te ziens het daar echt fantastisch, om eerlijk te zijn zo'n reis zou ik ook wel eens willen maken maar da zal nog niet voor morgen zijn, ik ben zeker niet jaloers op jou het is je van harte gegund geniet er nog maar lekker van. Zeg steve, wat die moeflon betreft; ik zie de gelijkenis toch ook wel zitten, uw famillie kent je goed (grapje)
    have fun en tot de volgende keer
    Groetjes van Marc en de kinderen (ons Marijke volgt ook goed mee, die is lord of the rings-freak)

    Lut

  • 28 Februari 2005 - 13:37

    Maryse:

    Beste Steve,
    Zo te lezen heb een geweldige tijd. Het is je van harte gegund, ook al missen we je aan tafel bij de lunch.
    Groetjes

  • 01 Maart 2005 - 13:48

    Mama Rasta:

    Stevie,

    Knappe fotootjes ....echtig waar....enne , wat die mouflon betreft...ja...zelfs ik begin de gelijkenis ook te zien.....:-)...

    *****dikke zoen van een jaloerse waterman

  • 02 Maart 2005 - 15:17

    Jolle:

    Nz-land rules!

  • 03 Maart 2005 - 09:10

    Stefaan VdP:

    Geniet maar van de Milford track, hopelijk blijf je gespaard van de overvloedige regen die daar kan voorkomen. Vergeet je m'n rugby-shirt van de 'all-blacks' niet ? Vergeet zeker en vast niet te gaan raften in Skippers canyon (Queenstown).

  • 05 Maart 2005 - 14:01

    Zusje:

    dag broertjes weeral volop genoten van je foto's en schrijfsels
    ben je ondertussen al aan poen geraakt down under? hopelijk blijft het ginder wat droog tot de volgende zitting en hou je taai XXXXXX

  • 05 Maart 2005 - 15:02

    Lee:

    Hallo nonkel steve .
    We hebben al een verassing.wat?da zult ge nog wel zien als ge thuis komt.
    groetjes.de lennert.

  • 05 Maart 2005 - 15:07

    Broertje:

    Hoi moeflon,
    hier nog een berichtje van uw broertje.Wij wachten nog steeds op uw nieuwe avonturen.Hopelijk is daar alles goed.
    Wij zijn vollop bezig met het maken van onze sponge-bob mobiel voor de carnavalstoet morgen. Wij gaan seffens nog even tot aan de pit en de pee.
    groetjes en tot schrijven.
    broertje

  • 07 Maart 2005 - 11:35

    Goele:

    pdw heeft goed praten: stoel warm houden! stoel ijskoud ja! pollepoep heeft namelijk een accident gehad waarbij hij een voetbeentje heeft gebroken (van horen zeggen, rob). hij moet nu een hele tijd thuisblijven maar rob probeert sven te vangen en jan is al in wildepolle's plaats naar de vrt. no harm's done, tenzij aan pollie's auto, voet en voorrijdende aangebotste blikkenmobiel. onze restyling krijgt over het algemeen des lezers' goedkeuring, ook al zijn de immer en eeuwige ook weer van de partij. rob heeft erom gevraagd en beantwoordt nu de reacties zeer trouw. wat een goeie mens toch, wij kunnen niet meer zonder chef rob, de mildheid zelve en den beste van sanoma! pline heeft ook haar afscheidsfeestje gegeven (gaat naar libelle), het was kort, bescheiden maar plezant. vooral voor tuur die op al onze nette kantoormeubelkes vettige chipsduimelingen heeft achtergelaten. ik krijg nog 5 euro van u voor het cadeatje (handmade japanse drinkbekers). mopje hoor, gaat gij maar lekker cirkelen in de kopter en daar uw centen uitsmijten. het weder is hier zeer bar geweest maar lijkt nu meer naar lentetemp. te neigen, al laten we ons niet foppen en gaan we niet ineens den bikini en birckenstocks bovenhalen. als ge terug zijt, zeker 'ray' gaan kijken over de ray charles' bewogen leven. schoon, en honest filmke van 2,5u. 't eiland (gedaaaaan!) heeft ter redactie ook voor een aantal hilarische momenten gezorgd, bart zal u wel alles naspelen. moeflon, ge ziet: saaie maar ok boel hier, bij u ist wat anders. volle teugen, go with flow, vriendschappen voor het leven enz u toegewenst door kiedo goele. oh ja, roos van jan en mie is een lief wonderke met mollig goedlachs kopke, helemaal annemie's smile. jan is een toffe papa, ge ziet dat direct. xxxx aan al de mensen daar.

  • 07 Maart 2005 - 16:01

    Rob Jans:

    Hallo Steve,
    Toch hebben we geen medelijden met iemand die in het paradijs een buitje op zijn hoofd krijgt! Troost je, Hier zijn de weergoden nog minder plezant bezig. Het vernieuwde TeVe-Blad krijgt overwegend positieve reacties. Nu TV7 is gestopt, hopen we ook van die kant wat te recupereren. Pauline is intussen naar Libelle verhuisd. PDW heeft echter brokken gemaakt, letterlijk deze keer. Hij is met zijn auto op een voorganger geknald en heeft een beentje in zijn voet gebroken. Tot begin april buiten strijd! Sven en Dominique zullen het zo lang extra moeten kunnen. Voor het overige wordt in de Uitbreidingstraat geen wereldnieuws geschreven. Amuseer je en we tellen af naar einde mei. Groetjes van de hele bende. Rob

  • 09 Maart 2005 - 16:51

    Gevke:

    Hey steve, eindelijk op de website geraakt en krijg de foto's toch niet te zien zeker, een technisch mankementje, dus zal het later nog eens moeten proberen. Véél plezier aan den onderkant, en tot schrijfs XXXXX Gev

  • 09 Maart 2005 - 18:50

    Katrientje Kadans:

    Hey Steveke,heb eindelijk de weg gevonden naar deze website en ik ben stikjaloers!Jammer dat ik je foto's niet geopend kreeg maar uw berichten alleen al doen me watertanden..In Melsele gaat het leven zijn normale gangetje en zoals gewoonlijk overtroeft de ene roddel keer op keer de andere roddel dus da is nogal moeilijk bij te houden want ik vergeet zo'n zaken nogal rap,voor de rest is het weer hier echt wel klote,maar sinds vandaag voel ik aan mijne kleine teen dat de lente op komst is (joepie!)ik heb trouwens ook een reis geboekt naar Ghana,vertrekkende in oktober voor een drieweekse trektocht.Toen ik je dagboek las begon ik al te dromen van mijn toekomstige allereerste grote verre reis.Heb vandaag ook je kaartje aangekregen id Kadans,da plakt al tegen de muur achter de discobar.Je verjaardag heb ik jammer genoeg gemist(maar gij die van mij ook dus staan we gelijk hihi).Ziezo Steveke,bij deze heb je er dus een dagboekfan bij,tot de volgende keer!liefs,katrientje xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steve

Geen reden is te gek, geen uitvlucht te ver gezocht om elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 54305

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 April 2014

BRAZIL!

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Met de camper langs de Canadese oostkust

20 September 2012 - 12 Oktober 2012

INDIAN SUMMER IN QUEBEC & TORONTO

22 November 2011 - 18 December 2011

Oosterse ontdekkingen

03 Januari 2005 - 18 Februari 2005

taiwan / nieuw zeeland / australië / thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: