Guatemala, opnieuw met beeldjes - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu Guatemala, opnieuw met beeldjes - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

Guatemala, opnieuw met beeldjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

02 Februari 2007 | Guatemala, Antigua

Mezami(e)s,
hola niñas y niños,

hoe dat voelt, 44 worden? Ik zou het niet weten, want ik word pas 32. En dan nog in een ver land waarvan ik nooit dacht dat ik er zou komen. Bedankt voor de verjaardagswensen en jammer genoeg zijn ook mijn reisgenoten niet vergeten dat ik vandaag verjaar. Natuurlijk zijn ze er enkel op uit om een gratis drankje te krijgen, dus daar hang ik aan vanavond, vrees ik. Prima groep overigens, hoor, maar Hollanders, he. Vooral bij het afrekenen na het eten krijg ik daar het vliegend sch... van (Moctezuma is al een keer langsgeweest, gelukkig heel tijdelijk). Meestal ga ik ·s avonds met 1 koppel eten, dat maakt het gekwebbel aan tafel en het gezeik achteraf heel wat draaglijker.
Guatemala dus, na supervlotte grensformaliteiten toch een heel ander land dan Mexico. Veel meer mensen in traditionele klederdracht, een veel groener land ook dan de eerste dagen dat ik in Mexico zat. De archeologische hoogtepunten van het land komen vanaf morgen, als we vanuit de oude hoofdstad Antigua naar Guatemala City rijden om daar een binnenlandse vlucht naar Flores in het noorden te nemen (zie kaartje). Wat we de voorbije week dan wel al gezien hebben? Fraaie (koloniale) stadjes met even schilderachtige kerkjes en marktjes (levensles: ga nooit met een stel vrouwen naar de markt, want het gepingel en gekoop van prullen en kitsch houdt nooit op), een prachtig meer met vulkanen errond;... Zeer de moeite dus, en het reistempo ligt een stuk lager. Geen superlange reisdagen meer zoals tijdens de eerste week, al staat ons volgende week nog een stevige trip van Belize naar Playa del Carmen te wachten. Maar dan zit de reis er bijna op. Donderdag of vrijdag het laatste bericht dus, vanuit PdCarmen, omdat we morgen de jungle intrekken en op Caye Caulker in Belize geen internetmogelijkheden zijn.
Het is, tot slot, hier niet zo simpel om aan geld te komen. Er zijn hier twee grote failliet gegaan en dus probeert iedereen zijn centen (Quetzales in dit geval) van de bank te halen. Het resultaat: lange rijen aan de banken en aan de geldautomaten, waar je maximaal 1000 Q kan afhalen, zowat 100 euro dus. Spotgoedkoop is het hier overigens niet, ongeveer het prijsniveau van thuis.
Allemaal de groeten van een kerngezonde en met volle teugen genietende moeflon vanuit een zonovergoten Guatemala.
Knufs,
Steve

PS. Jaja, die Johnny Logan, de hete flipper! Hij had al 1 buitenechtelijk kind en nu ook nog kleine Clement Van Wanten. Faut le faire!

  • 03 Februari 2007 - 14:48

    Nadia :

    dag broertjes,
    met een dagje vertraging een heel gelukkige verjaardag vanuit hoboken
    het etentje heb je nog tegoed he ik ben blij dat alles ok is en dat je met volle teugen geniet van de prachtige reis het begint stilletje aan wel te korten he ik hoop dat ge nog niet te veel lelijke manieren van die hollanders hebt overgenomen
    ik wil je wel al verwittigen dat de witte brigade is langs geweest in melsele hou u maar vast aan de takken van de bomen
    allé tot schrijfs en hou je taai

  • 03 Februari 2007 - 16:42

    Broertje:

    Hallo broertje,
    Nen heel gelukkige verjaardag en ik hoop dat ge er een goei lap op hebt gegeven.Ge hebt uw hollandse vrienden toch nie te veel getrakteerd. Ze zouden te wild kunnen worden.Da van de witte brigade da klopt. Ik spring deze week ook nog wel eens binnen.
    Geniet nog vollen bak van uw reis en laat het nie aan uw hart komen. Zo te zien en horen is het echt wel de moeite.
    greetz lennert en broertje

  • 04 Februari 2007 - 19:05

    Marleen , Kadet:

    hoi steve , een gelukkige verjaardag he en drie dikke bezen he , die hou je te goed he, ik lees dat alles pico bello is met u , ale ik hoop het na uw verjaardag geviert te hebben met die hollanders , (ge zijt toch nie uitgedroogd he van die gratis drankjes),hier in de thuishaven is ook alles in orde , gisteravond de opening gehad van de nieuwe kadans he
    ge zult uw ogen uitkijken zen , er is wa werk gepresteerd zen,ge zult het wel zien he.volgende week is het 8 jar bestaan he , weeral feest moe flon geniet nog van uw mooie reis he en vele groetjes van ons allemaal he dikke knuf he

  • 05 Februari 2007 - 20:14

    Katrien Kadans:

    Hey Steve,ben eindelijk nog ies achter ne computer geraakt!Allereerst nog gefeliciteerd met uwen birthday(wel een beetje laat,i'm so sorry!),moet zalig om dat te vieren op zo'n superreis,toch? We hebben net de heropening van de kadans achter de rug,ge zult uw ogen nie geloven als ge terug zijt, a zo knap is't,amaai...Nu nog het 8jarig bestaan op komst maar don't worry,ik heb massa's zatte foto's waar ge nog mee zult kunnen lachen.Blijven genieten is de boodschap aan jou want da is altijd veel te snel voorbij!Grtjs K.

  • 06 Februari 2007 - 10:58

    Jan:

    Ola Moeflon,

    Snel een berichtje voor ik de voorlaatste Franse les induik. Aan je dagboek en de foto's te zien, lijkt het er op dat je een schitterende reis meemaakt. Oaxaca, Agua Azul, Palenque... het water komt me ook opnieuw in de mond. Mijn appendicitis is ondertussen alweer lang vergeten en hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb in jouw plaats afgesproken met Yasmine op het Zuid en je hebt de groeten. Onze stagiaire is ok en met Dominique en Sven een extra dag op post, verloopt alles hier vrij vlot, al zullen we natuurlijk content zijn wanneer je er weer bent ;-) Op wat serieuze bieten na, zijn er weinig of geen cd's binnengekomen. Als ik het goed begrepen heb, zal je dit berichtje pas te lezen krijgen wanneer je op Playa del Carmen zit. Toen ik daar was, was daar ergens een tent waar ze lekkere Margarita's verkochten aan 1 dollar. Zoek en vind! Geniet nog van de laatste relax-dagen (tip: aan Isla Mujeres en/of Cozumel kan je goed snorkelen) en tot volgende week! Bonjour la classe!

    Groetjes,

    Jan

    ps: Heb je je Hollandse reisgenoten al vergast op de meezinger "Broek af..."?

  • 07 Februari 2007 - 20:03

    Werner:

    Ha dienen toerist !Vooreerst ne gelukkige 44e verjaardag gewenst ! Nie te zat geweest , of had je het te druk om al die Hollanders een pilsje te trakteren ? Ikzelf ben afgelopen weekend met de bende van de groene naar de opening van de vernieuwde kadans geweest .
    Veel schokkends is daar eigenlijk nie veranderd en ik heb ook nie veel zien dansen !! Er is natuurlijk wel wa volk op afgekomen uit kurieusiteit . Den tijd zal wel uitmaken of da allemaal aanslaagt zeker ? Ik laat het hierbij want seffes komt mijnen bovenbuur een glaske wijn drinken ! Het ga je goed en amuseer je ginder maar goe !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steve

Geen reden is te gek, geen uitvlucht te ver gezocht om elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 54335

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 April 2014

BRAZIL!

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Met de camper langs de Canadese oostkust

20 September 2012 - 12 Oktober 2012

INDIAN SUMMER IN QUEBEC & TORONTO

22 November 2011 - 18 December 2011

Oosterse ontdekkingen

03 Januari 2005 - 18 Februari 2005

taiwan / nieuw zeeland / australië / thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: