Aap wordt haan.... gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu Aap wordt haan.... gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

Aap wordt haan.... gelukkig nieuwjaar!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

11 Februari 2005 | Taiwan, Taipei

Inderdaad, gelukkig nieuwjaar, want in de Chinese wereld zijn op op 9 februari overgeschakeld van het Jaar van de Aap naar het jaar van de Haan.
De jaarwisseling wordt hier met veel grote en kleine knalletjes gevierd, maar voor de rest is het toch vooral een huiselijk feest. Dat betekent dat er niet veel open was. Kortom, alles is nogal rustig verlopen, net als mijn verjaardag trouwens. Ik ben nu terug in Taipei: op het landkaartje zal je zien dat de cirkel rond is en ik het hele eiland rond ben. Maandagavond vertrek ik al naar Nieuw-Zeeland; ik heb vandaag mijn vlucht herbevstigd en ik mag nog mee, ondanks mijn strafblad dat ik vorige week heb opgelopen(GRAPJE!!). Om samen te vatten: Taiwan is een ongelooflijke meevaller geworden en zeker niet het spannende avontuur wat ik eigenlijk verwacht had. Het is eigenlijk erg gemakkelijk bereisbaar, de metro en trein werken vlotjes, de mensen zijn vriendelijk (maar lelijk!), het eten is hier geweldig en er valt hier heel wat te zien. Allen daarheen dus, nu of in een volgend leven, of zoals Heer Boeddha zelf zou zeggen: na ona zijn het er met houten koppen. Zo, nu snel de foto-cd in het machien proberen te steken voordat de voze van het cybercafe het merkt...

Tot in Nieuw-Zeeland,

Knufs van een moeflon,
Steve

  • 11 Februari 2005 - 12:06

    Juke + Inez + Pit + Pé:

    Hey Nonkeltje,

    Precies schoon daar!!!
    Toffe foto's, alleen is het niet duidelijk wie nu de Boeddah is ;-) op foto 3.... Nog altijd rond en gezond, zo zien we da graag !!!! :-) Dan weten we da het daar nie slecht is (Vooral het eten dan hé :-p) !!! :-)

    We w8en af voor de volgende foto's en repo :-)

    Greetz van ons allemaal !!!!

    Juke

  • 15 Februari 2005 - 11:18

    DICO EN HILDE:

    hoi steve deze week heb je met de pronostiek 11 punten = 1 pint en je staat nog steeds op nr 25.

  • 15 Februari 2005 - 21:16

    Marc En Lut:

    We kunnen eigenlijk niet goed volgen. Je verjaard kort na nieuwjaar, maar je viert twee keer nieuwjaar, ga je nu ook twee keer verjaren? Dan is dit een late of een vroege verjaardagswens. We genieten van je verhalen en je foto's. We hopen dat je het in Nieuw Zeeland even goed kunt vinden, groetjes van ons allemaal.

  • 16 Februari 2005 - 13:16

    Ddtp:

    Moeven Steve, moeven... Boeddha's with cool sunglasses ;-). Geniet er nog van...
    David

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steve

Geen reden is te gek, geen uitvlucht te ver gezocht om elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 54338

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 April 2014

BRAZIL!

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Met de camper langs de Canadese oostkust

20 September 2012 - 12 Oktober 2012

INDIAN SUMMER IN QUEBEC & TORONTO

22 November 2011 - 18 December 2011

Oosterse ontdekkingen

03 Januari 2005 - 18 Februari 2005

taiwan / nieuw zeeland / australië / thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: