zoals beloofd: een nieuwe lading foto's - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu zoals beloofd: een nieuwe lading foto's - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

zoals beloofd: een nieuwe lading foto's

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

15 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vriedndjes en vriendinnetjes,

een korte nieuuwsflash, maar wel met foto's deze keer.

Ik ben de weg terug naarhet noorden begonnen en zit nu in het superzonnige Dunedin, een stad met een Schotse naam waar ik overmorgen de naamdag van de Ierse patroonheilige zal vieren, St. Patrick, met liters Guiness en Irish Stew of zoiets, we zien wel. Ik heb nu net Stewart Island achter de rug, het meest zuidelijke punt van de reis. Was toch wel een belevenis, hoor, heel veel natuur en vooral een gemeenschap die nog erg op zichzelf gericht is. Vissersvolk, jawel, met wollen truien die stinken naar het zilte nat, rubberlaarzen in de pub en wellicht gore praat die ik niet helemaal begreep. Maar je zal wel begrijpen dat het gezellig was. Ik heb ook een boottripje gemaakt naar het onbewoonde Ulva Island, een beschermd en ongediertevrij vogelreservaat met heel wat mooie (van uitzicht en vooral klank) beestjes, maar die dekselse kiwi heb ik niet gezien. OK, de foto's nu, en foto's 3 t.e.m. 7 is een soort fotoroman van het Milford Track-verhaal. Fris je geheugen dus nog even op bij het dagboekbericht van een dikke week geleden (avontuur enz...) dan zullen de nieuwe foto's in het fotoboek des te duidelijker zijn. Tot volgende week!

Knufs van een moeflon,
Steve

• 15 Maart 2005 - 06:59

Juke + Inez + Pit + Pé:

Hey nonkeltje....
    Spijtig da ge ginder gene kiwi hebt gezien, want das toch een van de bezienswaardigheden ginder zeker???
    Wij hebben der gisteren veel in de GB gezien zenne ;-)...
    De foto's zijn weeral schitterend !!! Vooral het natuurlandschap is prachtig :p!!!
    Ben toch ook wel blij voor u dat je eindelijk wat zon hebt !!!
    Amuseer je nog !!!

Greetz van Jurgen en de rest :-)

• 18 Maart 2005 - 15:01

BVdE:

Ziet er goed uit! Jan vertrekt ook een weekje naar het zuiden en Anthony gaat een week later tien dagen naar Frankrijk. PDW'ke zit nog altijd in de plaaster. We zullen het fort wel moeten rechthouden!

The hardest working man in showbizz

• 21 Maart 2005 - 17:52

Broertje:

Yow moef,
    Hier nog een berichtje van uw broertje.Zo te horen en te zien is alles daar ok.Hier is het precies zomer, allez vandaag toch 20 graden.Het begint hier ook terug drukker te worden(grote kuis).Volgende week zal je mij niet horen, dan heb ik wel wat beter te doen, namelijk skieen in Frankrijk.Jaja een hardwerkende mens mag zo ook al eens iets hebben.
    groetjes en tot binnen een 14 tal dagen.
    Broertje.

• 01 April 2005 - 12:09

SvenvanGent:

Christchurch! Godbetert! Memories...Steve, wie was dat monster bij die zeeleeuwen ;-) een niet-ontdekt specimen? Enfin, 't ziet er zeer fijn uit wat je daar allemaal onderneemt. Hier staat de tijd een beetje stil. De kantine is uitgebrand. De zon doet dus haar best. En wat mot je in Sydney doen? De harbour-bridge beklimmen! Bootje varen! Operagebouw! En al dat fraais...cheers