Al over de helft...zalig Pasen! (MET foto\ - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu Al over de helft...zalig Pasen! (MET foto\ - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

Al over de helft...zalig Pasen! (MET foto\

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

24 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vrienden en vriendinnetjes,

alles goed ginder in het verre Melsele en omstreken? Hier gaat alles prima, al laat het weer zich niet van z'n meest standvastige kant zien, en dat betekent dat ik hier geregeld eens een buitje regen over mijn dak krijg, maar in het algemeen is het hier OK. Mijn rondreis rond het Zuideiland zit er bijna op, de cirkel is zowat rond zoals je op het kaartje kan zien. Momemteel zit ik in Motueka, de ingangspoort van het Abel Taman National Park. Normaal gezien had ik hier drie nachten gebleven (zondagavond moet ik de ferry terug naar het noordeiland nemen want die is geboekt) maar ik ga er toch een dag afpietsen voor een extra-dag Kaikoura om daar walvissen te gaan bekijken. Dat is iets waar ik anders te veel spijt van zou hebben als ik het gemist zou hebben. Dat is dus voor zaterdag, terug naar de westkust voor een dag. Een mens kan zichzelf wat aandoen...

Over beestjes gesproken: ik heb in Dunedin een fantastische natuuruitstap gemaakt en heb pelsrobben, albatrossen, pinguins en zeeleeuwen van heel dichtbij gezien, een indrukwekkende ervaring die ik niet snel zal vergeten. In Dunedin, een alleraardigste en heuvelachtige universiteitsstad met mooie Victoriaanse gebouwen, heb ik ook een geleid bezoek aan de Cadbury-chocoladefabriek en de Speights-brouwerij gemaakt, beide een lekkere rondleiding!
Van Dunedin ging het naar Christchurch, nog meer een stad naar mijn hart, erg mooi. Van hieruit heb ik een daguitstap gemaakt naar Akaora, waar de Fransen in 1865 een nederzetting stichtten. Hun nazaten wonen hier nog steeds en de straten dragen nog steeds Franse naambordjes. Er zijn ook nog wat gebouwen uit die pioniersdagen intact gebleven. De moeite, kortom.
Dan de Tranzalpine -trein genomen door de zuidelijke Alpen naar Greymouth aan de oostkust, een beetje een tegenvaller omdat het nog maar eens bewolkt was en er geen sneeuw meer ligt op de bergtoppen. Bovendien moesten we halverwege in Arthur's Pass overstappen op bussen omdat de dag voordien een kolentrein was ontspoord. De komende twee dagen hoop ik hier wat te zeekayakken en de natuur van Abel Taman al wandelend te ontdekken. Misschien ga ik ook wel zwmmen tussen de zeehonden 9da's wat anders dan dinsdags in het zwembad van Beveren, he Werner), maar dat hangt er een beetje van af.

Zo, klik nu maar op het kaartje en kijk maar naar de foto's, het is een kleine selectie van de afgelopen twee weken. Laat die reacties maar komen en een zalig Pasen gewenst (broertje, veel skipret). Vergeet niet: het is niet omdat je de klepel niet weet hangen, dat je geen eieren in je korf mag verwachten...

Knufs van een moeflon,

Steve

  • 24 Maart 2005 - 13:14

    Mama Rasta:

    Hey stevie,

    Weer leuk om te lezen en te kijken...
    En ja.....steeds weer die herkenbare steden en natuur ; steeds weer die bekende "jaloezie" die ik voel als ik naar jouw site ga...
    Ja...geniet maar met volle teugen ....ge verdient het!!

    p.s. ; veeele groetjes aan de walvissen hé....is prachtig en spectaculair om te mogen zien

    ****liefs , eidie

  • 24 Maart 2005 - 18:02

    Ten Huize Brijssinck:

    He Ruiver,

    blij U nog ies te horen. Ge hebt in Dunedin toch laten merken dat ge een Belg zijt. Het land der bierdrinkers en chocolade-eters!!

    Die foto met die zeeleeuwen doet me weeral terugdenken aan Namibië.

    Hopelijk zijn de paasklokken in Nieuw-Zeeland even gul als hier in Melsele.

    Have fun and see you later.

  • 25 Maart 2005 - 10:55

    Marc En Lut:

    Hoi Steve,
    Het is daar echt genieten geloof ik, uw mooie verhalen en foto's doen ons goed, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Voor u ook een zalige pasen en nog veel reisplezier.
    Hou je haaks en tot de volgende keer.

    Lut

  • 25 Maart 2005 - 16:02

    Baldwin & Mies:

    Knappe foto's, Steve! Dat ik mijn naam leen aan de steilste straat ter wereld is leuk om weten. Ik ben in ieder geval toe aan een lang paasweekend, want studenten: zwijg me erover!
    Nog een goede verderzetting van de reis en een zalig pasen toegewenst!
    PS: onze USA-reis is gepland voor einde mei.

  • 27 Maart 2005 - 14:36

    Anneke Kadans:

    Hey Steve,ja ja hier ben ik dan ook ies.Zo te zien mis jy ons toch nie te erg he! Wy wensen u ook een zalig Pasen en toch wel tot gauw he! Groetjes en nog veel reisplezier!Anneke

  • 28 Maart 2005 - 13:55

    Schandalige Stefan:

    Zei ene Bredero niet ooit: 'Het kan verkeren!'?De brave man kon niet meer gelijk hebben. Net wanneer je dacht: 'Oké, Voet zal wel dood en begraven zijn!', stuurt hij je eindelijk een reactie. Je weet dat ik 'uit het oog, uit het hart' hoog in het vaandel voer, maar het is me toch niet gelukt je uit mijn hart te krijgen (te lang in de omgeving van iemand als Bart Alleman vertoeven moet me week hebben gemaakt). Daarom heb ik me vandaag (het is nu tweede paasdag en ik vrees dat ik naar een kleine paaseierenindigestie aan het toewerken ben)op jouw site gestort en je reisverslag in één ruk uitgelezen. Meteen weet ik waarom ik daar zolang mee gewacht heb. Inderdaad, uit pure jaloezegetterij. Bij elk woord dat ik lees, loopt het water me uit de mond. 't Is geen zicht, maar ik kan er niets aan doen. Het is dan ook een avontuur om duimen en vingers bij af te likken. Enig lichtpuntje voor de thuisblijvers, is het slechte karakter van de Nieuw-Zeelandse weergoden. Grapje, het moet toch een beetje klote voor je zijn. Zelf ben ik net met Ann naar Rome geweest. Drie dagen geen wolkje aan de hemel gezien en een deugddoende twintig graden. Haha, mijn beurt om jou eens jaloers te maken!!! Sure, ik ben naar Rome geweest, wauw....
    Ik hoor dat je ginder wat verstoken blijft van nieuwtjes. I'm very sorry, maar die kan ik je niet geven, want anders zouden die haaien van een Bart en een Jan met mijn scoops gaan lopen. Jaja, 't is me wat bij Dag Allemaal. Misschien hoor je het niet graag, maar ik heb het er reuze naar mijn zin. De omgeving begint zelfs al vertrouwd aan te voelen, nu Bart Alleman het voortdurend heeft over mijn C4. Toch zal ik niet ontkennen dat ik nog regelmatig in gedachten op de TeVe-Bladredactie vertoef (ik eg dit natuurlijk omdat ik geen bruggen wil verbranden, hé). De restyling van de enige pocket van Vlaanderen is trouwens zeer geslaagd. Het blad oogt tien jaar jonger en er is naar verluidt geen Jeff Hoeyberghs aan te pas gekomen.

    groetjes en tot een volgende reactie
    Stefan 'de rat' Voet

  • 28 Maart 2005 - 17:31

    Bart Alleman:

    Stefan, je C4'tje ligt in mijn bureautje. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steve

Geen reden is te gek, geen uitvlucht te ver gezocht om elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 54335

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 April 2014

BRAZIL!

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Met de camper langs de Canadese oostkust

20 September 2012 - 12 Oktober 2012

INDIAN SUMMER IN QUEBEC & TORONTO

22 November 2011 - 18 December 2011

Oosterse ontdekkingen

03 Januari 2005 - 18 Februari 2005

taiwan / nieuw zeeland / australië / thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: