5. Water- en toeristenval + een verrassende stad - Reisverslag uit Toronto, Canada van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu 5. Water- en toeristenval + een verrassende stad - Reisverslag uit Toronto, Canada van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

5. Water- en toeristenval + een verrassende stad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

12 Oktober 2012 | Canada, Toronto

Mezami(e)s,
het zit er weer op. 23 dagen, 1550 kilometer en 1662 foto's verder zitten we weer op een luchthaven. Die van Toronto deze keer, om ons straks via een stopover in NYC terug naar Brussel te keren.
The Beast is inmiddels weer op stal gezet. Hij is een bcomfortabel, etrouwbaar maar dorstig en gulzig beestje gebleken. We hebben in totaal toch bijna 600 Canadese dollars getankt, en als je weet dat een litertje gewone benzine zowat 1,25 dollar kost...
Waar waren we gebleven?
De laatste keer waren we op weg naar Niagara Falls, en dat was inderdaad een spektakel! Ik weet nog altijd niet welke watervallen ik het meest indrukwekkend vond: die van Victoria (Zimbabwe, 1991/1999) of die van Niagara, maar ze waren totaal verschillend. Alleen al omdat hier een soort Disneyland meets Las Vegas omheen is gebouwd. Hard Rock Cafe, Planet Hollywood, Ripley's believe it or not, Guiness world records, spookhuizen, reuzenrad, cinema's: aan massa's kitsch en allerhande vermaak geen gebrek hier. En zo izijn de Niagara-vallen ook een beetje toeristenvallen. Maar schoon, die watervallen! Zeker ook vanuit de lucht, vanop de Skylor-toren die broer bezocht.

Van daar ging het voor de laatste etappe naar Toronto, een grote, verassende stad, met niet echt een centrum maar verschillende wijkjes tussen veel nieuwbouw. Er wordt hier aan een stevig tempo gebouwd trouwens: heel de stad is een bouwwerf voor nieuwe faltsgebouwen en andere wolkenkrabbers. Geen zo hoog als het attractiepunt van de stad: de CN-toren, die decennia lang het hoogste gebouw ter wereld was. Mij zegt dat allemaal niets maar broer moest en zou 300 + de lucht oingaan, in nauwelijks 45 seconden. Met een (jawel) spectaculair uitzicht als beloning, zo blijkt uit de foto's, die ik jullie hopelijk vanuit NYC bij dit verslag kan posten. O ja, Steam Whistle is een fijne brouwerij!

Het is mooi geweest, een goeie mix van steden en natuur, maar wanneer ik hier ooit nog eens terugkom, zal het toch een andere kant van Canada zijn, met meer nadruk op natuur. We hebben namelijk geen beer of moose gezien, of toch wel, die ene... ;-)
Knufs, en tot de volgende!

• 13 Oktober 2012 - 15:10

Hello:

Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( hanamendy22@yahoo.in ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    hana

( hanamendy22@yahoo.in)