3. Meet the Beast - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu 3. Meet the Beast - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

3. Meet the Beast

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

02 Oktober 2012 | Canada, Ottawa

Mezami(e)s,

so far, so good. We zijn vanmorgen de mighty S. Lawrence overgestoken. We hebben (Franstalig) Québec achter ons gealten en zijn in (Engelstalig) Ontario beland, waar we de rest van de reis nog zullen rondtrekken.

En dus schrijf ik dit derde reisverslag vanop de Happy Green Acres Campground in het aardige stadje Brockville, waar de rivier de grens vormt met het Amerikaanse Vermont. Maar eerst dit: wat voorafging.

Vrijdag zijn we in Montréal onze camper gaan oppikkendie de komende twee weken onze thuis op wielen en veilige haven zal zijn. En wat voor een. The beast (zelfverzonnen naam) is een mastodont van het ras Ford, ruim zeven meter lang. Het inschatten van afmetingen is vooral voor chauffeur Gunther zeker in het begin even wennen. Iets wat ik ook ooit heb meegemaakt, maar dat is een ander verhaal. The Beast is een luxe-paard, met toilet en douche, cruise control, tweepersoonsbed én twee eenpersoons boven de cabine, keuken met oven, microgolf, fornuis, koelkast en diepvries,... Noprmaal goede voor een bezetting van zes personen. Bovendien kan The Beast nog eens 70 cm worden uitgeschoven aan de zijkant zodat de zithoek nog groter is. Maar The Beast is ook behoorlijk dorstig. We vermoeden dat hij 15 liter benzine per 100 km. naar binnen sloekt, en voor een halve tank waren we 150 dollar kwijt, zeg maar 120 euro.

Doorgereden naar de Laurentians, een mooi heuvelachtig gebied, waar we in Mont Tremblant hebben overnacht op de parkling van een supermarkt en de dag nadien het meer van Lac des Sables in St. Agathe des Monts hebben rondgewandeld, 16 km.

Zo zijn we gisteren de administratieve hoofdstad Ottawa gaan bezoeken, mooie stad maar wat een k*weer! Het begon 's morgens al te miezeren, toen we totaal onverwacht het spektakel van de Peace Keeping Forces Memorial Day mochten meemaken aan het parlement. Een indrukwekkende optocht dus met allerlei leger- en politie-eenheden in uniform, inclusief doedelzakspelers. Na de middag, toen we het al even fraaie National Museum of Humanity (voor mij het mooiste museum ter wereld na het Te Papa in Nieuw-Zeeland) hadden bezocht, gingen de hemelsluizen pas goed open. Doorweekte schoenen en een allerbelanchelijkste purperen regenponcho, maar voor de rest wel droog.

En vandaag dus stralend weer, in T-shirt langs de St. Lawrence en kaas & wijn voor de camper bij de schemering. Meer moet dat niet zijn, en ik hoop van jullie hetzelfde. Tot de volgende!

• 02 Oktober 2012 - 08:59

Jurgen, Dorien En Finn:

Hey nonkels,

Precies geen goei weer ginder?
    Aan de foto's te zien, echt wel chique !!
    De camper ziet er ook wel super uit !

Amuseer jullie nog hé !!

Greetz

Ps: die foto van diene eekhoorn heb je er voor mij opgezet zeker :D ;) ?!

• 02 Oktober 2012 - 09:56

Leen:

Hey Steve,

heb zelf 3 jaar in St Hyacinthe, tussen Montreal en Québec , gewoond, en alles is zo herkenbaar :-). Zowel de mensen,de uitspraken als de plaatsen die je bezoekt :-). Nostalgie nostalgie! Geniet ervan!

groetjes

Leen (ex-Storywood )

• 02 Oktober 2012 - 14:23

Katrien:

Hallo allebei!

Leuk toch weer... even mogen delen in de avonturen :) ; ziet er allemaal "toppie" uit !

Alleen spijtig dat er geen foto bij is van 2 brothers in a purple poncho :DDD; maar de eekhoorn maakt veel goed.

Zoals al gezegd: geniet er verder van xx

grtjs, K'tje

• 04 Oktober 2012 - 11:39

Linda Egghe:

Hey Steve,
    Leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen, en wat een toffe foto's, the Beast is inderdaad een beest zeg.
    Geniet nog maar goe en tot gauw
    Linda

• 04 Oktober 2012 - 13:03

Tommer:

hey ruivers,

ik kan alleen maar vaststellen dat jullie aan het genieten zijn.
    nog 2 nachten en dan ben ik riebedebie
    Shanghai here I come