Puffen en zweten, da's weer wat anders - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu Puffen en zweten, da's weer wat anders - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

Puffen en zweten, da's weer wat anders

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

02 Mei 2005 | Thailand, Bangkok

Vriendjes en vriendinnetjes,

ik heb vernomen dat het bij jullie ook zowat zomert, maar hier in Koh Chang is het een hittegolf van formaat. Temperaturen rond de 35 graden, kortom, emmers zweet laten de klok rond. Dat is wellicht heel gewoon hier, maar het zal wel weer een paar dagen duren voordat ik aan deze hitte gewend ben. Wat een verschil met Kiwistan, waar de zomer echt wel voorbij was, met mooie zonnige dagen en erg frisse nachten. Enfin, met twee dagen vertraging (vliegtuig gemist) ben ik toch in Thailand geraakt en na een heel kort nachtje Bangkok (geland om twee uur 's nachts, taxi genomen en vier uurtjes gemaft) ben ik de bus opgestapt richting Koh Chang. Weeral een busrit van zes uur, en dat begint nu echt wel mijn voeten uit te hangen. Maar goed, ik zit hier nu drie dagen en het is al rust wat de klok slaat, ik vertik het nog een voet te verzetten. Ik heb een bungalowtje op het strand, met badkamer (vreemd genoeg zonder lavabo) en gelukkig met ventilator, die heel de nacht overuren maakt want het koelt hier niet echt af op het eiland. Kostprijs; tien euro per nacht, en voor hetzelfde bedrag kan je hier een ganse dag heel goed eten en drinken. Thailand is nog steeds een spotgoedkoop vakantieland.
Vooral Thai komen hier met vakantie, je ziet hier nog niet te veel westerse toeristen, maar aan het tempo dat ze hier aan het bouwen zijn, zal dat over vijf jaar al een heel ander verhaal zijn, denk ik.
Echt veel is hier niet te zien, je kan snorkelen en duiken, uisttapjes maken naar de naburige eilanden en je kan hier ook een olifantentrekking doen (yes!) en dat ga ik zeker uitproberen een van de komende dagen.
Voor de rest gaat alles hier nog steeds prima, ik zal volgende week vanuit Bangkok nog een keer foto's proberen door te sturen.

Hou het hoofd en de billen koel!

Knufs van een moeflon,

Steve

  • 02 Mei 2005 - 15:04

    Rob Jans:

    Hoi Steve. Nee, we hebben geen medelijden met jou. En wat zweten betreft: heb je dat niet op de redactie geleerd? We kijken uit naar je terugkomst (al vervangt Pol je prima). Groeten.

  • 02 Mei 2005 - 15:42

    Svenonistas:

    Steve, zweten? Je mot eens een Indiaanse zweethut proberen man, da's pas lichaamhuilen. Pas op met die olifanten, hé, want naar 't schijnt lusten ze wel wat lekkere westerse manskerels!

  • 02 Mei 2005 - 18:49

    Zusje:

    hoi broer nu word uwe fruut wel echt zuur he ons moeke begint ook al hard af te tellen geniet nog maar met volle teugen van de laatste loodjes(hopelijk zonder al te veel busuren en zware bagage tot den 12e he XXXXX

  • 02 Mei 2005 - 19:16

    BVdE:

    Jan heeft pijn aan zijn rug, ik heb pijn aan mijn knie, Pol heeft pijn aan zijn voet en Voet heeft pijn aan zijn pol?

  • 03 Mei 2005 - 08:45

    Bald & Mies:

    Na de warmste 1 mei ooit (rond de dertig graden) is 't hier in Vlaanderenland alweer aan 't gieten, Steve. Dus geniet jij maar met volle teugen van strand, zon en water. Nieuws van 't sollicitatiefront: vanaf de zomer word ik docent Strategische Communicatie aan de Universiteit van Nijmegen! Asjemenou.

  • 04 Mei 2005 - 18:19

    Marc En Lut:

    hoi steve,
    hier gaat alles zijn normale gangetje, eerst nog de aardbijfeesten en dan leggen ze het dorp open voor de komende 5 maanden maar ja dat zijn zorgen voor later hé geniet verder nog wat van het zonnetje want dat is hier weer ver te zoeken. tot de volgende
    lut

  • 08 Mei 2005 - 09:42

    Tom, Birna, Gitte:

    Hey Ruiver,

    Miss Aardbei is eindelijk iemand geworden van Beveren. Schoon kind trouwens. (Ellen Willems)

    Programma van de Lokerse Feesten begint ook vol te geraken (Iggy Pop, Pattie Smith, Monza, 2ManyDJ's, Admiral Freebee, Starsailor, Jimmy Cliff, Sisters of Mercy, Clouseau, ...) Een niet te missen programma.

    De laatste dagen heeft het hier niks anders gedaan dan regenen. Begin je maar al voor te bereiden.

    Als ik je moet komen halen geef je me maar een belleke.

    De zonnebloemers : Tom, Birna & Gitte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steve

Geen reden is te gek, geen uitvlucht te ver gezocht om elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 54331

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 April 2014

BRAZIL!

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Met de camper langs de Canadese oostkust

20 September 2012 - 12 Oktober 2012

INDIAN SUMMER IN QUEBEC & TORONTO

22 November 2011 - 18 December 2011

Oosterse ontdekkingen

03 Januari 2005 - 18 Februari 2005

taiwan / nieuw zeeland / australië / thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: