Verandering van spijs... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu Verandering van spijs... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

Verandering van spijs...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

01 April 2005 | Australië, Sydney

Vrienden en vriendinnetjes,

jawel, jullie hebben het goed gezien: ik heb
voor een weekje Kiwistan ingeruild voor Ozzieland, nog geen drie uur vliegen tussen Auckland en Sydney, met de bedoeling de zon eindelijk eens aan mijn kant te krijgen, maar dat valt de eerste dag een beetje tegen. Een kleine moeite misschien voor Vermaelens Projects, maar voor mij alvast een wereld van verschil. En zei die welbevaren kapitein James Cook ergens halverwege de achttiende eeuw niet dat de wereld maar zo groot is als je eigen verbeelding? Tussen haakjes: dat deed hij niet, ik vind het hier net uit, maar wist hij veel: hij was in loondienst van de Britse koningin en moest zoveel mogelijk lucratief en rijk nieuw territorium inlijven bij het roemrijke Gemenebest.

Maar we dwalen af; laat me nog even terugkeren naar de laatste week in Kiwistan. Ik heb in Kaikoura inderdaad walvissen gezien (drie stuks zelfs en vanop een paar tientallen meters afstand) maar stel je daar niet te veel bij voor: die beesten zitten voor 90% onder water en eigenlijk zie je niet te veel, enkel wanneer ze wat water spuiten en net voor ze duiken met de staart boven het wateroppervlak zwiepen. Dat heb ik wel gezien, hoor, maar de batterijen van mijn fototoestel hadden het toen al opgegeven. Gelukkig waren er nog een dikke honderd dolfijnen die op de terugweg rond de boot een showtje kwamen geven en toen had ik al reservebatterijen ge-installeerd. Kortom: dat tochtje was toch z'n 63 euro waard.

Dat kan ook gezegd worden voor de 40 euro die ik heb betaald voor een plekje in het Wellington Events Center bij het optreden van de goddelijke Norah Jones: schoon kind, gouden stem, maar allemaal nogal braafjes en een beetje vrijblijvend. Soms een beetje te veel loungy koffietafeljazz en -country. Maar voor de rest geen kwaad woord over de dochter van sitarist (inderdaad, niet gitarist maar sitarist) Ravi Shankar (he Anthony?): dat meiske komt er nog wel. En geloof het of niet (doe het toch maar: foto volgt); voor het concert heb ik mosselen met friet gegeten en twee blonde Leffekens gedronken in cafe Leuven.

De dag nadien volgde een treintocht van dertien uur (jawel!) tussen het wonderschone Wellington en Auckland, een beetje beu werk dat begrijpen julle wel, en de volgende
dag moest ik al om vier uur 's morgens op de luchthaven zijn voor devlucht naar Sydney. Geen oog dichtgedaan dus en daarom ben ik hier bij aankomst maar vier uur in mijn nest gedoken. Na de middag naar het Olympisch dorp gegaan en dat was best indrukwekkend. De komende zes dagen ga ik Sydney en omstreken uitgebreid verkennnen, met kangoeroes boksen en wallabi's en koala's knuffelen, maar dat horen jullie wel weer vanuit Kiwistan volgende week.
Nog eens bedankt voor alle fijne paaswensen die ik mocht ontvangen na het vorige bericht; het doet deugd te merken dat het dagboek nog steeds gelezen wordt. Nog even volhouden: over zes weken zijn jullie er vanaf>>>

PS Als jullie nu al vurige tongen zien, is het vetzakkerij, want Pinksteren is pas over een dikke maand.

Knufs van een moeflon,

Steve

  • 31 Maart 2005 - 11:06

    Bald & Mies:

    Hoi Steve!
    Wel, da's het voordeel van alles niet te zeer op voorhand te plannen, zodat je lekker soepel met de reisroute kunt omspringen. Het schiet wel al op, hé. Wij blijven in ieder geval meegenieten van je leuke dagboek. Zo is het ook voor ons een beetje vakantie ;-)

  • 31 Maart 2005 - 13:33

    Jolle:

    Miljaarde Steve, gij zit daar goe jong. Heel plezant om dat alles nog eens te herbeleven via jouw verhalen. In de milford en de doubtful sound was het volgens onze gids spijtig dat het niet regende omdat je dan wree indrukwekkende watervallen te zien krijgt. Tja, zo is't altijd iets natuurlijk. Hopelijk heb je genoten van het Abel tasman park. Vond ik ook een van de toppers. Het is eigelijk onnozel om zover te reizen om dat alles nen tweede keer te gaan bezien, maar vroeg of laat gaan ze mij daar toch nog eens over de vloer krijgen. En inderdaad, is't niet zalig om dan 's avonds mega grote mosselen met friet te eten met daarbij ne prachtige blonde leffe van't vat! Eigelijk wel raar om zover van huis toch precies maar in een naburig vlaams dorpscafeeke te zitten, vindt ge nie?
    Allé, ik ga terug over naar de orde van de dag: werken.
    Veel plezier nog en geniet er van...
    jolle

  • 31 Maart 2005 - 18:40

    Zusje:

    hoi broertjes,
    ik ben blij dat ge 't nog steeds plezant vindt alhoewel uwe fruut wordt met den dag zuurder (zeker nu ge al over den helft zit)hier gaat alles zijn gewone gangetje 14 mei vertrekken we voor 10 dagen naar la douce france (dordogne en perigord ) in vergelijking met jouw uitspattingen is dit natuurlijk niets, maar een kinderhand is gauw gevuld tot de volgende xxxx

  • 01 April 2005 - 13:58

    Mama Rasta:

    helaba reiziger,

    allez....in het land van de flying docters...geniet maar met volle teugen van sydney want toegeven , voor een anti-stadsmens, was ik redelijk verkocht aan dat leuke plaatske...
    Hier alles ok in melsele-city...de lente is duidelijk aangekomen , mensen kunnen eindelijk weer eens beetje meer lachen en wat "die vurige tongen " betreft...jaja...ook daar is aan te merken dat de lentekriebels een bestaand begrip zijn...

    ***liefs, ikke

  • 03 April 2005 - 12:07

    Marc En Lut:

    hoy Steve,
    het moet toch echt wel een droomreis zijn, t'is elke keer weer genieten van uw belevenissen, echt tof. Hopelijk is Sydney even lovend als de rest. Maak er de zes komende weken nog het beste van,we kijken al uit naar je volgende verhaal. nog een dikke knuffel en tot de volgende mail
    Lut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steve

Geen reden is te gek, geen uitvlucht te ver gezocht om elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 54333

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 April 2014

BRAZIL!

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Met de camper langs de Canadese oostkust

20 September 2012 - 12 Oktober 2012

INDIAN SUMMER IN QUEBEC & TORONTO

22 November 2011 - 18 December 2011

Oosterse ontdekkingen

03 Januari 2005 - 18 Februari 2005

taiwan / nieuw zeeland / australië / thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: