G'day mates, Oz in zes dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu G'day mates, Oz in zes dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Steve STEVENS - WaarBenJij.nu

G'day mates, Oz in zes dagen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steve

05 April 2005 | Australië, Sydney

Vrienden en vriendinnetjes,

de zes dagen Oz zitten er inderdaad bijna op, want morgenvroeg vertrek ik weer naar Kiwistan. Ik heb er zeker geen spijt van dat ik deze korte overstap heb gemaakt, want Sydney is een van de meest fantastische steden die ik ooit heb bezocht. Dat komt bijvoorbeeld omdat ze aan het water ligt en een haven heeft, omdat er hier van alles te beleven valt op elk uur van de dag, omdat er heel wat te zien is en omdat alles hier erg gemakkelijk bereikbaar is per bus, ferry of trein. Goed dat ik een combipas voor het openbaar vervoer heb gekocht want je doet hier toch nogal wat afstanden. Vergeet niet dat Sydney een stad met 4,6 miljien inwoners is en die steek je niet op een vierkante kilometer bij elkaar.
Het bekendste panorama, Opera House en Harbour Bridge, is inderdaad indrukwekkend, maar dat geldt voor vele dingen hier, maar dat zal je wel merken in het foto-album. Wat ook leuk is: Sydney heeft een heel groot Chinatown en in verschillende hallen met verschillende restaurantjes kan je voor 5 euro geweldig eten uit alle uithoeken van Azie. Dat heb ik hier al verschillende keren gedaan en het is me elke keer weer meegevallen.
Ik heb een tropisch weekend achter de rug, met temperaturen tot 33 graden en dan zoek je natuurlijk het strand op. Ozzies zijn surfers en de sfeer in de badstadjes op een half uurtje buiten Sydney is heel erg relaxed. Gisteren was het weer heel wat minder, en net dan had ik gepland om naar de Blue Mountains te trekken, op een dikke twee uur treinen van hier. Regen in Sydney, maar wat erger was: mist in de bergen, zodat ik niet veel gezien heb van de spectaculaire vergezichten in Katoomba en omstreken. De 3 Sisters (drie rotsen) heb ik dus niet gezien, maar ik heb wel het steilste treintje ter wereld genomen en ben na een wandeling in de vallei met een kabelbaan weer naar boven gegaan.
Vandaag was het weer gelukkig weer veel beter en ik ben naar Featherdale Wildlife Park gegaan hier vlakbij. De kangoeroes, wallaroes en wallabi's (zeg nooit zomaar kangoeroe tegen een buidelaar!) lopen daar in los rond en je kan daar ook koala's knuffelen, wat ik uiteraard ook gedaan heb. Enorm schattige beestjes, maar dat zullen die van de moeflon ook gedacht hebben.
Zo, nu zijn jullie weer helemaal bij. Het volgende luik in het dagboek krijgen jullie ergens eind volgende week, maar dan weer vanuit het inmiddels vertrouwde Nieuw-Zeeland. Ik heb drie weken om het noordeiland te verkennen en daarna gaat het richting Thailand. Over vijf weken (en 1 dag, om precies te zijn) zet ik alweer voet op Belgische bodem! Djezus, dat gaat hier allemaal veel te snel!!!

Knufs van een moeflon,
Steve

  • 05 April 2005 - 08:27

    Juke + Inez + Pit + Pé:

    Hey nonkeltje,

    Alles hier ok zenne, wij hebben dit weekend eindelijk redelijke temperaturen gehad (20°C) en zijn dan ook naar het verre Nederland kunnen gaan ;-)....
    Sydney is precies de moeite....
    EN dat kon je idd niet laten liggen hé, als je nu toch zo ver was, moets je er idd van profiteren om naar daar te gaan !!!
    Enkel mss spijtig van de mist, had zeker en vast mooie foto's opgeleverd...
    Maar ik twijfel er niet aan dat je nu ook wel zeer mooie foto's zal hebben !!!
    Tot volgende week dan maar ;-)

    Groetjes van ons allemaal :-)

    Greetz Juke

  • 06 April 2005 - 06:10

    Erika En Kristel:

    Dag Steve,
    groetjes vanaf je werkplek. Geniet er nog verder van. Zo te lezen en te zien kan je reis al niet meer stuk. Spijtig dat de weergoden je niet altijd gunstig gezind zijn. Nog veel plezier en tot binnen een paar weken!
    Erika en Kristel

  • 07 April 2005 - 17:05

    Broertje:

    Jo de moeflon
    Eindelijk nog een berichtje van uw broertje. Zo te zien en te horen alles zeer goed ginder aan de andere kant van de wereld.Ik ben ook terug van een fantastisch skiverlof in Frankrijk.Ik moet afsluiten want wij gaan salsadansen, jaja daar staat ge van te kijken he.Allez groetjes en tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steve

Geen reden is te gek, geen uitvlucht te ver gezocht om elke keer weer een stukje van de wereld te ontdekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 54332

Voorgaande reizen:

11 Maart 2014 - 04 April 2014

BRAZIL!

20 September 2012 - 13 Oktober 2012

Met de camper langs de Canadese oostkust

20 September 2012 - 12 Oktober 2012

INDIAN SUMMER IN QUEBEC & TORONTO

22 November 2011 - 18 December 2011

Oosterse ontdekkingen

03 Januari 2005 - 18 Februari 2005

taiwan / nieuw zeeland / australië / thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: